Gå til innhold
Arkivverket

[#14964] Fotograf Helgesen, Kristiania(?) ca. 1915


Gjest Synne Strømsøe
 Del

Recommended Posts

Gjest Synne Strømsøe

Leter etter fotograf Helgesen, antakelig Kristiania, ca 1915. Noen som vet hvem han var, hvor han arbeidet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Spjelkavik

Har du flere opplysninger? Hvis ikke, det fantes to blad Helgesen som var fotografer i Bodø, Nikolai f. 1854 og sønnen Kristian f. 1891. Sistnevnte arbeidet i Bodø i allefall frem til siste krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synne Strømsøe

Takk for opplysningen. Jeg har ikke flere ledetråder enn at den jeg søker må ha hatt vært i Kristianiaområdet i 1912. Et søk i google på 'fotograf Helgesen' ga denne linken: Lenke ,kanskje noen vet hvem denne fotografen var? Ellers har 'Th. Helgesen Foto' dukket opp i et søk, uten at jeg kunne se noen sammenheng med tids eller stedsangivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Lind Hanssen

Kristian H i Bodø var en av flere søsken. Feks Normann Helger (endret navn)siving og fotograf .Hans eneste datter ga alt til museet i Bodø (g m Gunnar Hellum i Stange ) Einar H - importør av Gevaert fim - i bergen. Men ring til Kristians sønn Arne H.(6486 8231) Her får du vite alt om fotografene H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.