Gå til innhold
Arkivverket

[#14977] rønnaug andersdatter fra ringebu/fron


Gjest Marit Sandbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Sandbakk

Rønnaug Andersdatter var gift med Engebret Hansen og bodde på Skaflotten i Ringebu. Hun oppgis i FT 1865 å være fra Froens prestegjeld, nærmere bestemt Nordlibakken i følge kirkeboken som ligger på nettet og der giftermålet er registrert.Rønnaug var født ca 1816 og giftet seg i 1846 med Engebret. De fikk ihvertfall 5 barn, men minst to av dem døde før de ble voksne. Deres datter Kari flyttet etterhvert til Mosvik i Nord TrøndelagEr det noen som kan hjelpe meg med hennes aner? Og gjerne med aner for ektemannen Engebret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har lett litt i DA og FS. Gift Ringebo 16/6 1846 ung. Engebret Hansen Skaflotten 23 1/3 år og pike Rønnoug Andersdt.Nordlibakken 29 5/12 år. Fedrenes navn Hans og Anders.Født Ringebo 29/1-9/2 1823 Engebregt, foreldre Hans Pedersen Aandstadsveen og h. Berthe Engebregtsdt.FS: dpt. 17/11 1816 S-Fron Rønnoug, foreldre Anders Syversen og Gunild Johannesdt., eller dpt. 5/2 1816 S-Fron, foreldre Anders Larsen og Kari Pedersdt. Det behøver jo ikke være noen av disse to, men det er jo en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Sandbakk

Takk for hjelpen.I FT 1865 bor det en Kari Olsdatter på Nordlibakken i Ringebu, hun er 68 år og enke. Sammen med henne bor en datter Anne Andersdatter og er 34 år. Jeg lurer på om denne Kari kan være mor til Rønnaug? (Rønnaug døpte selv en datter Kari) Det kan med at Rønnaug kom fra Nordlibakken da hun giftet seg - og at datteren til denne Kari heter Andersdatter til etternavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Randi Trosdahl

HeiDu har kanskje fått svar på dine spørsmål nå, men hvis ikke har jeg noe på denne familien. Du kan ta kontakt med meg på randtro@online.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.