Gå til innhold
Arkivverket

[#14993] Karen Torgersdotter f. 1775 i Luster, Sogn og Fj.


Gjest Aslaug Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aslaug Andersen

Familysearch nevner ei Karen Torgersdatter, døpt 1. apr. 1775 i Luster. Hennes foreldre er oppgitt å være Torger Torgersen og Guri Ellefsdtr. Hvor ble det av henne? Takknemlig for svar. Hilsen Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Denne familien er nevnt i Gards-og ættesoge for Luster, bind 2, side 383-384, Bringeviki under Bringe.Torger Jørgensen Flom, fra Sanden under Dale, var døpt 25. mars 1743, og giftet seg 5. november 1769 med Guri Ellefsdatter fra Dalen under Åsen, som var døpt 27. september 1741. Kari Torgersdatter var tredje barn, og ble med sine foreldre da de flyttet til Bergen i 1779. Faren druknet 12. februar 1782, og familien er blitt boende i Bergen noen år etter det, men i 1801 var Kari T. kommet til morbroren Ole Ellefsen på Hjertås i Gulen.Bygdebokforfatteren Lars Øyane vil gjerne ha kontakt med mulige etterkommere etter henne eller hennes søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Yngve: Takk til deg som svarte på spørsmålet mitt! Jeg kan se at dette ikke er 'min' Kari Torgersdatter, for hun var et annet sted i 1801 enn Gulen, men så vet jeg i allefall det, og får prøve andre steder. Derfor har jeg da ikke noen opplysninger å gi Lars E. Øyane om Kari i Gulen. Hilsen Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.