Gå til innhold
Arkivverket

[#14999] Mosvik slekt


Gjest Marit Sandbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Sandbakk

I min jakt på min manns aner, er jeg nå over på Mosvik-området.Jeg jakter på aner til et av hans oldeforeldrepar.Det gjelder Olaus Jørgensen Nyeng(f 1854?) og Julianna Edvardsdatter (f 1862?) Disse bor i FT 1900 på plassen Nyenget. Sammen med dem bor Olaus mor Marit Olsdatter som er født i Oppdal. Jeg jakter på anene til disse to.I FT 1865 Bor en Julianna Edvardsdatter som pleiebarn på Lille Dalstrøen i Mosvik. Jeg regner med at det kanskje er den samme Julianna som jeg er ute etter. Marit Olsdatter har jeg klart å følge tilbake til Oppdal og besteforeldre som tok etternavnet Morken (Anders Olsen Morken og Inger Eilertsdatter Morken - disse to skal i utgangspunktet komme fra Sverige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Mette Værnes

Hei MaritDet er lenge siden du skrev innlegget ditt, og det er mulig du har klart å finne ut av det sjøl - men jeg skriver inn allikevel.Jeg har foreløpig kopier av kirkebøkene for Ytterøy prestegjeld fra 1692 til og med 1842 med dataregistreringer. I tillegg har jeg en database som gjelder for Mosvik kirkesogn helt opp til ca 1900, som jeg etterhvert skal korrekturlese. Her mangler det dessverre sidehenvisninger på materialet etter 1842, men i den finner jeg at:* Julianna ble født 15/5-1862 av foreldrene ungkarl Edvard Christiansen Vinje og pige Ellen Margrethe Petersdatter Lilledal.* Olaus ble født 9/12-1854 av foreldrene Jørgen Olsen Jeilan og hustru Marit Olsdatter.Jeg skriver ikke inn noe mer bakover her vedrørende Juliannas og Olaus aner, i tilfellet du har alt fra før - men skulle du være interessert i disse opplysningene er det bare å si ifra. mvh Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.