Gå til innhold
Arkivverket

[#15021] Oppslag i Østre Aker kirkebok


Gjest Øyvind Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Pedersen

Hei ! Er det noen som har mulighet til å gjøre oppslag i kirkebøken for Østre Aker. Jeg er på jakt etter dåps info for Carl/Karl August Hagen født 4.12.1893 Hans mor skal hete Caroline Augusta Kristiansen, men faren er ukjent (det er egentlig hans navn jeg er på jakt etter)Håper det er noen som kan hjelpemvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg tror neppe han er døpt i Østre Aker, har gått igjennom både MINI og KLOK uten resultat (selvfølgelig er det mulig at jeg kan overse en person selv to ganger). Hvilke kilder bygger opplsyningene på (navn, fødselsdato og dåpssted)? Er det mulighet for at han faller inn under såkalte 'dissentere' ?Synes å dra kjensel på navnet, er han etterlyst tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Pedersen

Kilden er hans datter som over telefon til meg sier at det står oppført i vigelsespapirene hans at han er døpt i Østre Aker Menighet. Hun forteller videre at han vokste opp Villa Fredheim på Oppsal i Oslo og gikk på Bryn skole. i sin ungdom.Jeg hadde forespørsel i sak 14939: Høland Kirkebok der jeg i hovedsak var på jakt etter hans mor men jeg lurte på om han kunne være døpt der siden hans mor var døpt der.Der du var en av de snille sjeler som hjalp meg :-)mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Hei! ettersom noen spør etter Østre Aker, 'slenger' jeg inn et spørsmål om samme sted:Det gjelder: Rudolph (Rudolf) Karlsen F: ca 1906, han skal være døpt i Østre Aker, men finner han ikke..Foreldre: Johan August Karslen og Hansine Andersdatter.De skal også ha døpt en sønn, kalt Hilmer, Hilmar eller lignenende..Tidsrommet: 1901-1909Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Karl August Hagen ble konfirmert 04.10.1908 i Østre Aker, her oppgis at han er født 04.12.1893 og døpt 24.02.1895 (!) i Kristiania. Bosted Østre Aker - Opsahl, Sletheim, foreldre: Handlende Andreas Johannessen Hagen og Pige Karoline Kristiansen. Vaksinasjonsattest av 07.03.1902 (svært sent vaksinert). Han fikk Godt + i 'Kristendomskundskab' som var blant de bedre karakterene ved denne anledningen. (Østre Aker Mini 11 1895-1917 3/11 f.62 no.19)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Nå har jeg funnet hans dåp, i Jakob kirke i Kristiania. Datoene som ble oppgitt ved konfirmasjonen stemmer. Foreldrenes navn er også skrevet nøyaktiv som ved onfirmasjonen også, men ved dåpen er faren oppført som 'Kjørekar, Ungkarl'. Hans adresse oppgitt til Dronningens Gade 32, hennes til Karl XII Gade 32 (ofte skrevet Carl ) - begge i Kristiania. Han født 1867, hun 1863. Faddere: Salomon Andersen, murer, Rødfyld Gade 13 - murer Aug. Johannessen, Urtegade 12 - Pige Oiline Olsen Nordby Gade 9 - murer Jens Andersen, Urtegade 12. (Jakob Mini 3 1885-1895 13/14 no.10)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Pedersen

Tusen Takk!Dette var helt fantastisk, dette er noe familien har lurt på lenge. Nå er det bare jobbe videre på faren, nok en gang, tusen takkmvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

jeg lurer på om du finner mine slektninger ( se (4) )eller om det er noen andre som gjør det?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Torunn! Du bør lage deg ditt eget tema. Nå får Øyvind mail hver gang noen svarer på ditt spørsmål i stedet for deg. Også fordi jeg skriver dette, selvsagt! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Pedersen

og så blir man litt skuffet når man går inn får å se hva som er skrevet og det viser seg at det ikke har noe med deg og din familie å gjøre :o)mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.