Gå til innhold
Arkivverket

[#15028] Skifte etter enke Johanna Kristine Nilsen f. 16.11 1900 d. 1973


Gjest Turid Didriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Didriksen

Johanna Kristine Nilsen f. Johansen 16 11. 1900, d. 18 03.1973. Hun er da enke. Bokommune er ukjent. Hvordan finner jeg fram til skifte etter henne? Tror dette er datter av Martin Julius og Grete Johansen . Hun er i såfall født i Hadsel kommune. Stemmer dette er hun en kusine av min far. Hvordan finner jeg ut av dette?Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved et hvert dødsfall i Norge skal melding sendes skifteretten. Meldingen skal inneholde opplysninger om alder, fødested, bosted og arvinger. I eldre tid ble det også normalt tatt med opplysninger om boet hadde en størrelse som gjorde det aktuelt med skifte eller ikke. En del av disse opplysningene vil være sperret for innsyn i 60 år. For å kunne hente ut opplysninger fra skifteretten må man vite hvilken skifterett som er aktuell.Folkeregistrene vil nok vite hvor Johanna Kristine Nilsen døde, og de vil nok også ha fødselsdatoen og fødestedet, og altså skulle de ha nok opplysninger til at man kunne avgjøre om dette er den rette personen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.