Gå til innhold
Arkivverket

[#15036] Hvor havnet og levde Kristian Mikkalsen emigrert 15.06.1882 mtil USA??


Gjest Erik Alhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Alhaug

Viser til tidligere forspørsel hvor Laila Christiansen har hjulpet til. Kristian (Christian) Mikkalsen/Mikalsen/Mikkelsen født 19.02.1856 i Løten dro fra Oslo 15.06.1882 til New York. Kan noen finne ut hvor han levde i USA etterpå? Evt også hans søster Hanna Mikkelsen ?Kristians søster Hanna Mikkelsen reiste til Boston 10.10.1884 og hans niese (min grandtante) Anna Mikkelsen dro i 1907 'til onkel Kristian' og da var ankomsthavn Lowell Mass. Anna bodde i 1910 i samme county som Lowell. Håper på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg synes det er helt på jordet å lage ett nytt innlegg med de samme personene uten i det hele tatt å nevne hva som tidliger er gått igjennom?(unnskyld uttrykket). Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Alhaug

Til Laila, jeg skulle prøve å være kortfattet og ikke nevne så meget om de andre, dvs kun fokusere på Kristian som drog først (og som de andre dro til).Til opplysning er det ikke fremkommet noe som helst om Kristian i USA tidligere og derfor dette innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det var ikke meningen å skremme noen.Jeg har allerede brukt flere timer på å lete etter folket, også Christian, og det vet jeg andre har gjort og.Det som er, er at det ofte er å gå via det man finner, for å finne det man egentlig leter etter. Det var da vi jo fant de to små damene som tjenestejenter.Hva er kilden din for at Anna dro til 'onkel Kristian'? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

En annen ting, har du skrevet til historie- eller genealogi-forening i Lowell for å se om de kan ha noe om Kristian?? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erik alhaug

Kilde for at Anne dro til onkel Kristian er fra Annas yngre søster som levde i Norge 1909-1998. Så den er nok sikker. (Det var forøvrig den samme yngre søster som fortalte om sin tante Josefine gift Jespersen (dvs Christians mulige søster) bosatt San Francisco under jordskjelvet, men som jeg trass debattforum ikke har kommet lenger med. Det kan jo være at Josefine var gift med en onkel (bror av Christian), men her driver jeg med research lokalt.) Mvh erik. Takker forøvrig om tips vedr Lowell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erik alhaug

Takk Laila, dette ville bli vanskelig uten ildsjeler som deg . Jeg er uvant med alle disse lenkene, inkl. ancestry com. Det viser ihvertfall kart over Mass og county. Jeg prøvde med link to census site, som vel er den skal jeg prøve ??. Men kommer fort til kort uvant som jeg er, og det avkreves 80 dollar plutselig. Gjør deg det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen! Jeg tenkte mest på om du fant en adresse til genealogy-societien eller et historielag, hvor de kanskje greier å finne noe om Mikkelsen din. Nesten alt på ancestry er betal-baser, så det er ikke rart du får beskjed om å punge ut....Veldig lite i usa er gratis.evt. http://www.rootsweb.com kan du prøve.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.