Gå til innhold
Arkivverket

[#15040] Presentasjon av slektstre - 60 -årsdag


Gjest Synne Strømsøe
 Del

Recommended Posts

Gjest Synne Strømsøe

I uendelig optimisme har jeg funnet ut at jeg skal gi et slektstre i 60-årspresang til 'han som har alt'. Er det noen som har noen gode forslag til presentasjonsform?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!Jeg har akkurat gitt min egen far en av disse i 60-årsgave. Dette falt i god smak. Jeg valgte den som har plass til seks generasjoner (proband og fem generasjoner), altså til og med tipp-tippoldeforeldre for den aktuelle.Den nye som kom for et par år siden, med plass til hele åtte generasjoner, kan virke noe vanskelig å fylle ut, ikke minst når det gjelder å kunne få den så komplett som mulig. Estetisk sett holder jeg fortsatt en knapp på den gamle seksgenerasjoners utgave.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synne Strømsøe

Det var den jeg hadde sett meg ut også, 60-årsdagen er ikke så langt unna, så det gjelder å ikke legge lista for høyt. Enig i at den gamle var mye penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Birkrem

Er det noen som vet om det finnes en mellomting mellom de to, altså en anetavle (helst litt dekorativ) med 7 generasjoner (proband + 6 generasjoner, altså t.o.m. probandens tipp-tipp-tippoldeforeldre)?Jeg har nemlig det meste som skal til av opplysninger for å fylle ut en slik tavle for barna mine, men føyer jeg til en generasjon til vil det bli ganske mange åpne plasser i den ytterste ringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hekter meg litt på denne forespørselen og spør om det er noen som vet om slekstre med plass til bilder som også er litt dekorative?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingmar Seth

Mei hadde eit 'søskenbarntreff' for nokre år sidan. Då hadde min svigerinne laga eit Etterslektstre på 'frihånd'. Det var flott, eit vanligt bjørketre var nok malen. Det henger pr dags dato i heimen til mine besteforeldre.Altså, ikkje gjer det for vanskelig, personlig så foretrekker eg det heilt heimelaga framfor det kjøpte..Mvh Ingmar Seth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Bjarne - lat barna få ei tavle med kvite felt i, det er dei kvite felta som skal pirre ein interesse for slektsgransking - som kanskje først vil slå ut i blomst om mange år frå no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.