Gå til innhold
Arkivverket

[#15051] Utvandrarar frå Lundøy i Austevoll?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Kanskje du kjenner til hvor det ble av Petter Nilsen Rabben f. 1881 gift med Nilsina Johanna Nilsdtr. Herdla f. 1892 barn Nis Vinsents Andreas f. 1918 og Kirsten Maria f. 1920. Videre trenger eg info om Vinsents Pettersen Rabben (Lunnøy) f. 1861 og søsteren hans Siri Guhhilde f. 18645.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders M. Rabben

Nei, jeg vet ikke annet enn at de emigrerte til Amerika. Ifølge mor min skal Nils Vinsets Andreas ha vært gift og hatt et barn, muligens en datter. Verken han eller søsteren lever etter sigende ikke lenger.Hadde vært hyggelig om jeg fikk de opplysningene du måtte ha om Ole Halvorsen Lundøen sin sønn Hildegaard med etterkommere. Vet du forresten om Ole har vært aktiv i Frelserarmeen? Om så er har jeg muligens et bilde av ham i uniform.Det skal ifølge mor min være av en av de fire brødrene uten at jeg kan si at dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Hei Anders. Jeg har oversikt over alle etterkommerne etter Ole og jeg har hatt en del e-postkontakt med sønnen Brent Lunde. Du kan få den infoen jeg har om han. Send gjerne din e-postadresse til meg på: terje1948@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hva er det du sier, at du har oversikt over alle ettterkommerne etter Ole, og så har Nina og jeg brukt masse tid på å finne opplysninger som du allerede visste? Dette mener du ikke, Terje, si at jeg har misforstått deg!Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Terje, nå har du etterlyst emigranter så mange ganger Lenke at du burde vite hvor viktig det er å fremlegge det du vet. Det går masse tid med til å finne frem fakta som du allerede vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Beklager det var ikkje helt rett det jeg skrev om etterkommerne etter Ole. Jeg har alle etterkommerne etter Hildegard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg skrev i pkt. 10 at jeg hadde info om Hildegard, men ikke noe om hans søsken. Jeg beklager at jeg ga feil info i pkt. 28. Håper ikke at dette setter en stopper for den hjelpen jeg har fått fra dere. Jeg har prøvt å legge frem alt jeg vet. Dere har gjort en kjempejobb og den trenger dere en honør for. Jeg er veldig takknemlig for at dere har hjulpet meg så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan jeg forstå innlegg 24 slik Elling ikke hadde barn?Er der fortsatt håp om å kunne få info om:Petter Nilsen Rabben f. 1881 gift med Nilsina Johanna Nilsdtr. Herdla f. 1892 USABarn Nis Vinsents Andreas f. 1918 Kirsten Maria f. 1920.Videre trenger jeg info om Vinsents Pettersen Rabben (Lunnøy) f. 1861 og søsteren hans Siri Guhhilde f. 1864.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.