Gå til innhold
Arkivverket

[#15054] Lina Ellingsen, f 1822, Drammen


Gjest Sigrid Bernhardt
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Bernhardt

Hei, jeg mener min tippoldemor f. 1822, het Lina, ble gift Ellingsen i Stavanger, men var født i Drammen. Kan noen hjelpe meg med flere opplysninger om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har du sjekket kirkebøkene. Kan se ut som om hun giftet seg i Drammen siden alle barna er født der. Drammen=Bragernes, Strømsø og Tangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jeg tror jeg fant ut av det! Lina egentlig het Pauline Katrine Berg og giftet seg 15.8.1841 i Borre i Vestfold med en Halvor Ellingsen. Hun var 19 år, han var 28. (IGI). IGI har også en rekke barn født i Drammen - flere av dem stemmer med FT 1865. Lykke til videre!!Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jeg tror du har ramlet borti noe av det finere borgerskapet i Nedre Buskerud på tidlig 1800-tall- - bl.a kjøbmann Caspar von Cappelen i Drammen (Paulines bestefar på morsiden - Paulines mor het Caroline). Se FT 1801 for Bragernes.Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten J. Rasch

Sigrid!Har funnet ut det samme som Kjell H. Videre blir(i følge IGI) Pauline Katharine Paulsdtr.(Bergh) født den 26.01.1822 i Bragernes Drammen, foreldre Paul G.(Garman) Bergh og Caroline Johanne Cappelen (von Cappelen)Videre i følge IGI blir Poul Ernest Garman gift den22.12.1816 i Bragernes Drammen med Caroline Johanne CappelenI folketellingen for 1801 Drammen(Bragernes)finner vi Caroline her: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10602&variabel=0&postnr=2142&fulle=true&spraak=n>Lenkeog i folketellingen for 1801 Ringsaker finner vi Povel Erntz Garman_bergh her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Bernhardt

Tusen takk, alle tre! Er kirkebøkene dere viser til, tilgjengelige på nettet? MVH Sigrid Bernhardt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten J. Rasch

Sigrid, du må nok se i de orginale kirkebøkene(via microfilm eller fische) for å få dette bekreftet.Hilsen Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.