Gå til innhold
Arkivverket

[#15071] Oppslag i Østre Aker Kirke... Rudolp Karlsen s.a Johan August og Hansine


Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Jepp.. helt klart viktig å lage et nytt tema, Laila! *blush*Altså:Følgende person 'skal være' døpt i Østre Aker. Ettersom jeg antar at det kun finnes 1 Østre Aker kirke, håper jeg på positivt svar!Det gjelder: Rudolph (Rudolf) Karlsen F: ca 1906, han skal være døpt i Østre Aker, men finner han ikke..Foreldre: Johan August Karslen og Hansine Andersdatter.De skal også ha døpt en sønn, kalt Hilmer, Hilmar eller lignenende..Tidsrommet: 1901-1909Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hei!Jeg har vel ikke sett etter han egentlig.. Jeg har bare funnet en innførsel når han konfirmeres i rakkestad:F: 11.05.1906 Døpt: 02.09, Øste AkerSå han burde vel være enkel å finne. Men jeg har altså ikke sett etter han.Har du mulighet?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

broren Leonard Hilmar skal også være døpt samme sted :F: 19.01.1904, døpt: (hj.d.) 23.05.1904, døpt: 24.07.1904Er det mulig å se fadderene?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Egil Sundelius

Hei Torunn, fant dem i ’film NO-161’ = Klokkerbok 1868-1913. De datoene du har stemmer!På side 341, nr. 53 (1906) Rudolf Arthur, med far fyrbøder J. K. (født) 76 Og mor H. A. født 69. Grorud arb.bolig.Side 335 nr. 70 (1904) = Farver Johan Carsen (Carlsen!) hustru H. A. Samme bosted. Faddere står ikke i denne klokkerbok!Hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hei Egil! Tusen takk for oppslaget! Synd med at det ikke sto noe om faddere, men det er jo sikkert 'enkelt' for meg ettersom jeg har henvisningene i Klokkerboken.Yrket til faren: 'Farver' - er det en person som farger tøy, skinn, eller noe slikt på en evt. tekstilfabrikk? Eller er det noe annet? Har du vært borte i en slik arbeidsbetegnelse?Nok en gang, tusen takk!Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Jeg har ikke 'farver' blant minne, men mener jeg har sett det omtalt her et sted (!) Hvordan stemmer føtsels år for ekteparet? (Tokk det for alder først) ..Egil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.