Gå til innhold
Arkivverket

[#15082] Døpte i Ålesund/Skarbøvik 1913-1915,kan noen hjelpe?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Alf Hansen ble født ca.1914 i Ålesund.Foreldrene var Karl Johan Hansen og Ingeborg Oline Nielsen.Familien bodde i Skarbøvik. Dersom noen har tilgang til døpte i nevnte periode , setter jeg stor pris på hjelp til å få fastsatt fødsel og dåpsdatoen hans.Han hadde også en bror , Lorents Ingolf som var født 1913 i Bergen.Men jeg får ikke det til å stemme , all den tid familien flyttet fra Bergen 1912.Skulle gjerne fått fastslått om han også ble født/døpt i Ålesund. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Har noen tilgang til kirkebøkene over døpte i Ålesund/Skarbøvik i denne perioden? Skulle så gjerne hatt hjelp til et oppslag for å få bekreftet fødsels/dåpsdatoen til Alf. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Myklebust

Eg fann ikkje direkte det du spurde etter, men fann i alle fall dette paret i kyrkjebøkene for Borgund litt seinare:Døypt 29/9 1916 Olga Kristine K E Foreldre: Karl Hansen Skarbøvik Dykker 1878 Ingeborg HansenVeit ikkje om dette kan hjelpe deg vidare...? Mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Olav.Jo, det var greit å få den datoen bekreftet , selv om jeg hadde notert den tidligere.Alle har ment at Olga Kristine var den yngste av søskene.Alf er ikke nevnt med folketellingen i Bergen 1912 , ei heller Lorents Ingolf.Familien skal ha flyttet fra Bergen til Ålesund , og bosatte seg i Skarbøvik 1912/13.Nå kan kanskje Ingeborg ha blitt værende en stund i Bergen , dersom hun var gravid med Lorents som ble født i 1913.Men Alf må være født på Møre 1914/15. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Jeg sjekket kirkebøkene for Ålesund i går, finner ikke Alf eller Lorents Ingolf født i Ålesund i perioden 1913-1920. Finner de heller ikke innført under innflyttere i samme tidsrom.I adressebok for Ålesund finner jeg : Karl J. Hansen, tømmermann, bosted . Brunholmgt. 30, det blir på Aspøya, 5 minutters gange fra bysentrum. Samtidig spurte jeg min far om Alf Hansen, og han har kjent en ved det navn som var maler. Vet ikke om det er samme person, men muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svar Hanne.Jeg finner dem heller ikke født i Bergen.Kanskje de stoppet en stund et annet sted før de havnet i Ålesund.Jeg vet ikke vilket yrke Alf hadde, men familien drev dykkerselskap.Karl Johan og kona , samt noen av barna dro tilbake til Bergen rett før andre verdenskrig.Var der egne kirkebøker for Skarbøvik på den tiden , eller ble alt registrert i Ålesund Kirke? Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.