Gå til innhold
Arkivverket

[#15098] Lorents Ingolf Hansen f.1913 i Bergen ?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Da Lorents (Lorntz) Ingolf Hansen døde ved en eksplosjon ombord i m/s Hesøy mellom Skarbøvik og Ålesund 01.02.1926 ble det opplyst at han var født i Bergen 1913.Foreldrene hanns var dykker Karl Johan Hansen og Johanne Andersdatter,ref. innlegg nr.14767.Dersom familien flyttet til Skarbøvik i 1912 får jeg ikke dette til å stemme.Jeg skulle gjerne fått fastslått om Lorents ble født i Bergen 1912/13. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er ikke noe utflytterkort å finne i perioden 1912-1929,slik at jeg vil holde det svært lite sannsynlig at familien er flyttet fra Bergen etter 1. februar 1912. De kan ha bodd i en av omegnskommune, som ikke hadde folkeregister på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svaret Yngve , men jeg ser jeg må ha stokket kortene riktig godt.Karl Johan Hansen var ikke gift med sin mor , men med Ingeborg Oline Nielsen.I 1906 bodde de i Sydnæskleiven 17.I innlegg nr.14767 refererer du til nr. 455/1912 i utflyttingsprot.Når på året 1912 var det? Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.