Gå til innhold
Arkivverket

[#15103] politibetjent Kristoffer Christensen


Gjest Magnus Klausmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus Klausmark

Jeg lurer på om noen kan sjekke dette for meg, siden jeg bor utenfor Molde??.Jeg lurer på hvilken dato Kristoffer Christensen ble født i 1817, i Gjerpen. Hvem var hans foreldre?. Han var politibetjent (utdannet underofficer), går det ann og finne ut noe om hans tid som politi??.Hans kone var Elen Marie Jakobsdatter, f. 1814 i Skien (?) (vet heller ikke hvem denne damen's foreldre var?).De hadde mange barn, men jeg vet ingenting om noen av dem... Her er barna:Min tipp-tippoldemor (Anne) Gurine (f. 1850), Edvard (1844), Carel (1846), Marie (1842) og Petter (1851).Når døde Kristoffer??.-- Takknemmlig for all infomarsjon--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Begynner med 1865: LenkeFunne på FS, IGI: Gift i Skien 4/9 1842 Christopher Christensen og Elen Marie Jacobsdt.Noen av barna (FS; VRI): Marie Josephine 18/4-26/4 1843 Solum--- Anne Gurine 11/4 1850-5/1 1851 Mælum krk.(Solum)--- Petter 12/12 1852-13/3 1853 Mælum krk.(Solum).Kan ikke finne Kristoffer og Elen i 1900.FS, VRI: Christopher Christensen 14/7-9/11 1817 Gjerpen, Christen Geertsen og Marte Petersdt.FS, IGI: Ellen Jacobsd. dpt. 15/7 1814 Skien, Jacob Jacobsen Berg og Malene Larsdt. Denne er veldig usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Klausmark

Finnes det bygdebok for Skien??. - Hvis det gjør det kan noen slå opp, og se om det står noe om Kristoffer som politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Nå kan vel skriveformen variere, men et søk på 'Christopher Christensen' på www.google.com gir i hvert fall flere treff både i nevnte kirkebøker for Gjerpen (parets vielse, barn), men også i annen aktuell litteratur. Ved å søke med -ff-, Kr- og kombinasjoner av nevnte, vil vel kanskje utvalget øke. Med hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Klausmark

Kan noen hjelpe meg med, når denne Christopher Christensen eller kona Elen Marie (Ellen Maria -- Jacobsdtr/Jakobsdtr.) døde??. Elen Marie og Christopher levde i 1865. I 1875 er nok Elen Marie allerede død, men mannen lever og er gift på nytt med Anne Gurine (f. 1839 i Solum). Så kan noen finne ut for meg, når denne Elen Marie/Ellen Maria, døde??. (Jeg spør fordi at jeg tenkte og finne skifte etter hun, hvis det finnes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.