Gå til innhold
Arkivverket

[#15114] Bostrupsen (Trøndelag)


Gjest Ann Sissel Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Sissel Jørgensen

Jeg leter etter min bestefars opphav. Jørgen Kristian Jørgensen (Lyngøy) født 1896. Pleiebarn hos Matisen på Nordbuan i 1900. Mulige foreldre Jørgen og Eline Bostrup. (Kilde: Norges bebyggelse). Han hadde også ei søster som ble bortsatt. Ann Sissel Jørgensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg finner en Jørgen Brostrup i FT 1875 for T.heim:LenkeDen samme familie bor i Tromsø i 1865. I 1900 er Jørgen Brostrup å finne som enkemann i Strinden (Strinda. Brostrup / Blostrup brukes også som fornavn (Bostrup kan muligens være en variant).Konas fornavn stemmer ikke, men J.B. kunne kanskje rukket gifte seg om igjen på sine gamle dager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Olav Øien

Hei,snakket med Ann Sissel på telefon mandag og har etter det kikka litt i kirkebøkene for Frøya. Ved Jørgen Kristian Jørgensens konfirmasjon i Froan kapell 6.6.1911 har jeg funnet diverse opplysninger: Født 21.1.1896 Gjessingan, døpt 5.4.1896. Bosted i 1911 er Nordbuen. Foreldre er ungkar Jørgen Kristian Blåstrupsen Sæbuø og pige Eline Mathea Johannesdatter Gjessingen.Har ellers sett litt i FT1865 og funnet person 6301 Blostrup Ingebrigtsen på Støen. Dette er mest trolig far til Jørgen Kristian Blåstrupsen. Skal få sjekket dette i kveld. Mor til denne Blostrup Ingebrigtsen er Cornelia Blostrop, enke.I tillegg kan det tenkest at personene 3131, 3134, 3209, 3213 og 3215 i FT1900 for 1619 Frøya er søsken av Jørgen Kristian Blåstrupsen.Hilsen Geir Olav Øien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Sissel Jørgensen

Geir Olav Øyen hei og mange takk for opplysninger om min bestefar og oldefar.Det er tydelig at du har andre kilder en det jeg har greid og spore opp. Finner du Blostrup INgebreks f1846 i slettnes sogn.. Han har nummer6301,finner han på 1865 tellinga men han er spor løst forsvunnen etter den tid. Hvem var han gift med, hvor mange barn,og når døde han.Denne forsvunnende Blostrup var far til Jørgen Blostrup som var min oldefar.Bibloteket i mitt nerområde har vert på flyttefot men åpner om ei uke eller to. Har du noen bøker du vil anbefale meg og låne. med hilsen Ann Sissel Jørgensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.