Gå til innhold
Arkivverket

[#15117] Thomas Bell - Tranøy?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Hvor kom Thomas Bell fra. Jeg har prøvt å finne Tranøy og finner øya Tranøy i flere fylke, men i de opplysningene som jeg har om Thomas Bell så står det at han var handelsmann og jeg finner en handelsmann ved navn Tomas Bell. Jeg antar at denne som står i FT-1900 er den rette Bell jeg har funnet. LenkeI bygdeboka for Austevoll - Møkster sogn side 634 står det følgende: Nils Tomasen Bell. (Far Handelsmann Tomas Bell Tranøy) 1892-) g.m. Synneva Malene Ananiasdtr. Hidle 1899 (72) Lorentse 1920- Tomas f. 1922 Jeg antar at det er Nils Tomasen Bell som ble født i 1892 og det var han som ble gift med Synneva Malene Ananiasdtr. Hildle. Jeg er interessert i å vite hvor Nils Tomassen Bell og Synneva Malene bosatte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ja, jeg antok at dette var den rette personen, men det er alltid godt å kryssjekke en del opplysninger for å få vite om jeg er på det rette sporet. Kan det tenkes at Nils også bosatte seg på Sørreisa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Marius Setsaas

Hei Terje.Disse 'Bellene' er godt kjent. De er en del av slekta vår (Sandvik-Setsaas fra Selbu). Den Mikael Jonsen som nevnes er Mikael J. Setsaas(1782-1857), og stamfar for bla. setsaas slekten.Opplysninger om denne store slekten får du etterhvert på www.setsaas.net.Elløers har jeg en god del opplysninger om Thomas Bell`s etterslekt såvel som opphav.Ta i så fall kontakt på mail for videre korr.jms@osk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Johan takk for infoen. Jeg har i dag fått litt info fra en av etterkommerne etter Nils Thomassen Bell, men trenger mer info, se e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.