Gå til innhold
Arkivverket

[#15119] Vannvika, Sør-Trøndelag


Gjest Hanne Heen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

Jeg ønsker opplysninger om mann ved navn Anders Andersen, født 1706 i Vannvika, han reiste til Troms og ble gift der. Døde 1777 i Balsfjord. Finnes det noen bøker fra Vannvika eller er det noen som kjenner til denne mannen ? Alle opplysninger er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei Tusen takk til Jan Harald, Roar og Arne, der ser man hvordan det går når ikke geografikunnskapene er helt på plass. Er nå ikke helt sikker på hvor grensene går nøyaktig mellom Nord og Sør Trøndelag, men det er sikkert Vanvik i Nord-Trøndelag som er riktig. Tusen takk igjen til dere, skal sjekke innom de sidene dere nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Endresen

Hallo! Jeg ville bare korrigere. Jeg er selv fra Stjørdal i Nord-Trøndelag og Vannvik ligger med 150% sikkerhet i Sør-Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Fylkesgrensene gjør så mange svinger, og Vanvikan ligger i Nord-Trøndelag, i Leksvik kommune. Men Sør-Trøndelag er ikke langt unna.Leksvik/Vanvikan har vel alltid orientert seg mest mot Trondheim, 'hovedstaden' i Sør-Trøndelag. Men da Skarnsundbrua (mellom nabokommunen Mosvik og Inderøy) kom, knyttet den kanskje Leksvik mer til resten av Nord-Trøndelag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.