Gå til innhold
Arkivverket

[#15121] Døde i Bergen 1881-1911


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Den 07.februar 1903 døde Rakel Andrine Johannessen(Johansen), post nr.9039.Hun bodde i Repslagergt. 2a og ble gravlagt fra Sandviken kirke 12.02.1903.Jeg skulle gjerne ha visst hvem som var nevnt i dødsmeldingen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Rakel Andrine var 34 år gammel. Hun var etterlevd av enkemann Hjalmar Johannessen og 8 barn. Av disse var fire særkullsbarn. Ingen av barna er nevnt ved navn i meldingen. 'Intet efterladt'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Yngve.Jeg har navnene på to av parets felles barn , Therese Josefa f.1897 og Dagny Fransiska f.20.06.1899 i følge folketellingen 1900.Jeg får ta meg en tur innom arkivet å se om jeg kan finne de øvrige. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hjalmar Johannesen og Rakel Andrine født Thorstensen er registrert med følgende fire barn: Halfdan Maxim, født 24. mars 1896, Therese Josefa, født 29. desember 1897, Dagny Frantsiska, født 20. juni 1899, og Ragnar Andreas, født 15. januar 1903.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.