Gå til innhold
Arkivverket

[#15125] Karen Martea Andersdatter f. ca. 1836 fra Lørenskog


Gjest Anne Berit Finstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Berit Finstad

Jeg vil gjerne ha litt hjelp til å finne ut av Karen Martea Andersdatter f.ca.1836 fra Lørenskog. Hvem foreldrene er ?, ellers er alt av interesse. Mvh. Anne Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Vet du ingenting siden alt er av interesse? Det tror jeg ikke, men du kunne kanskje røpe om du har funnet henne i FT1865. Er det f.eks. hun som er født i Eidsvold? LenkeHvis ikke hva er din informasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Berit Finstad

Hei. Det jeg har funnet om Karen Martea Andersdatter f. 1836 er: at hun bor hos sin sønn Hans Andor Nilsen f.1873 på Braate i Gjerdrum (Akershus).Hun er født i Lørenskog, og er enke.Alt dette i flg.FT 1900. Hun er min tippoldemor.Dette er det jeg vet. Mvh.Anne Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Gjerdrum M8 s21 no4 Dåp Anne Maria f. 16 jan. dp 7. feb. 1869 (1st. barn) Foreldre Nils Andersen Braate og Karen Martea Andersdatter ægte.Faddere: Martea Nilsd. Braate, Elen Andersd. Ask, Hans Pedersen Braate og Christian ANdersen, Braate.Gjerdrum Mini8 s69 no19 Hans Andor f. 20. feb. 1873 dpt 6. april 1873 (2. barn, pg21 pg101) Gmd Nils Andersen Braate f. 20.2.1833 og Karen Martea Andersd. f. 7.3(?)1836. Viet 28-3-1868Faddere Nille Marie Andersdatter Asmyr, Elen Andersd. Ask, Paul Hansen, Hans Andersen Ask og Hans Pedersen Braate.---------Iflg. samme kirkebok er de viet den 28.3.1868, hennes far er Anders Nilsen.. og så røyk pæra!!!! Jaja. Siden du bor i Gjerdrum, har de sikkert kirkebøkene på biblioteket!!Lykke til! Laila (med halve slekta i Gjerdrum!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Selvom fødselsåret er litt 'off' Lenke så kan denne Karen se ut som en rett person. Både Hans Pedersen og Martea Nilsd. var faddere til Anne Marias dåp.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Og, da kom jeg frem dit jeg ville, det kan se ut som Nille og er fra Lørenskog/SKedsmo:LenkeKanskje hun er søster til din tippoldemor? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

og, siden jeg som vanlig liker å prate med meg sjøl:o)her er Nils ANdersen og hans søsken: Lenke i 1865Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Berit Finstad

Hei Laila, Tusen takk for at du har stått på for meg,du har vært flink.Du ber meg legge merke til sønnen på Asmyhr 1875 Andor Paulsen f.1873.Hva tror du om det,er det noe muffens?? Mvh.Anne Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Neida, ittno muffins, bare navnet, Andor er ikke det mest vanlige navnet! Så det er nok helt sikkert slekt! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Berit Finstad

Hei Laila, Du skrev at Anders Nilsen var Karen Andersd. sin far.Hvor fant du det? Jeg leiter i FT 1801 og 1865 men jeg finner ikke foreldrene hennes. Mvh. Anne Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

så lurer jeg litt på...Først fant jeg denne på Asmyr: Lenkeog så prøvde jeg meg med Anne Amundsdatter og Anders Nilsen som foreldre på Familysearch. Disse to fikk en sønn i GJerdrum, ChristianChristian Sex: MEvent(s): Birth: 30 Apr 1845 Place: Christening: 11 May 1845 Place: Gjerdrum, Akershus, NorwayParents: Father: Anders NIELSSEN Mother: Anne Maria AMUNDSDRSource Information: Batch Number: C428123 Source Dates: 1835 - 1856 Film or Fiche Number: 278160 Collection Details: Gjerdrum; Den Norske KirkeJeg tror nesten 97,1234 % at dette er foreldrene til Karen og, men det må selvsagt bekreftes med kirkebok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hah! Jeg hadde nemlig rett!!I Lørenskog Bygdebok s228 Øvre Løken (bnr 1 og senere 3 og 5)Anders Nilsen f. 1800 g.m. Anne Marie Amundsdt. Haneborg f. 1808, barn Karen, Nilla, Josefine og Anton. Hvorvidt Anders utviste den ønskede vindskipelighet skal være usagt men han solgte i 1840 Rasta bnr. 2 til Hans Monsen for 25+ spd, i 1843 bnr 3 til Anders Sørensen og Nes for 360 spd og en løkke Berger bnr. 6 til sølvsmed Eskild Kristoffersen Skårer for 100 spd, Løkenhagen bnr 7 til Skoleholder Anders Amundsen for 100 spd og 1844 resten av gd. 1 for 1200 spd. til Andreas Kristiansen Finstad............Det står om foreldrene til Anders og, og hans bror Ola. Gå på biblioteket og be dem låne inn boka til deg. Lørenskog Gårdshistorien av Olav Foss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Berit Finstad

Hei, Tusen takk igjen,du ordner opp du .Dette hadde ikke jeg funnet selv.Det var mye spennende her ser det ut til,jeg skal få lånt den boka.Mvh. Anne Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det står også mye om familien i bygdebøkene for Gjerdrum, både under Asmyr og Braate, disse bøkene får du også lånt/lest på biblioteket! Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.