Gå til innhold
Arkivverket

[#15133] Oppslag i kirkebok for Garnisonsmenigheten, Oslo


Gjest Stein N. Wisted
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein N. Wisted

Kan noen gjøre et oppslag i kirkeboken for Garnisonsmenigheten for Viede.Einar Middelthon giftet seg med Anna Cecilia Bay, den 15.4.1845 i Garnisonen menighet, KristianiaFinnes fødselsdato, -sted og/eller foreldre oppgitt ?På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Hei!Er selv etterkommer etter disse og henger meg på! Har ikke funnet foreldrene til Einar Middelthun selv og ønsker også å få kjennskap til dette!Foreldrene til Anna Cecilia Bay er såvidt jeg har fått klarhet i Andreas Bay og Magdalene Braun (gift Löwe før ekteskapet med Bay).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Glemte å tilføye at Anna Cecilia er født 6 juli 1813 i Drammen. Og så vidt jeg vet er Einar født 28 juli 1814 på Kongsberg. Begge deler har jeg fra sekundær kilder, men håper det er til hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Hei!Hvis du fortsatt er interessert i disse så regner jeg med å undersøke dette videre i månedskiftet med et oppslag i kirkeboka. Skal jeg gi deg tilbakemelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Hege Sofie Bull

Hei!Såvidt jeg kunne lese av kirkeboken kunne faren til Einar Middelthon hete Georg, det var vanskelig å lese det så jeg har sendt oppgaven videre til familiens slektsarkiv... Jeg fant ikke noen ved det navnet i FT 1801...De opplysningene jeg kunne lese var at Einar var 30 år og født på Kongsberg. Det sto 'Innskrift Blaafarveverket pr Modum' i Kirkeboka der hvor de ble nevnt. Anne Cecilie var 31 år 3/4 år, hun er født i Drammen og datter av kjøpmann Andreas Bay.Skal gi deg tilbakemelding så snart jeg vet noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Gregorius/Georg Middelthun og Grethe Jørgensdatter har ifølge Familysearch VRI fått mange barn på Kongsberg. Den kirkeboken som er lagt inn, begynner i 1816, så Einar er ikke med, med man finner i hvert fall broren Julius og søsteren Augusta som er nevnt i tema 6720:Først en datter født og død 5. febr. 1816,Augusta Mathilde f. 31. jan. 1817,Johan Julius f. 6. mars 1818,Julius Olavus f. 3. juli 1820,Ingeborg Jørgine Frederiche f. 3. mai 1822.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Er det Bay eller Middelthun du er interessert i ?Bay er enkel, men kan ja sakse følgende fra 'Slektene Bay i Norge', Oslo 1943:Anne Cecilie Bay, født 26. juli 1813 i Bragernes, død 19. juli 1891 i Sandefjord, begravet i Kristiania. Gift 15. april 1845 med Einar Middelthun, født 28. juli 1814, død 20. mars 1863 i Kristiania. Han kom 17 år gammel 1830 til Modum Blåfarveverk, blev her fullmektig og drev dessuten litt jordbruk på Aslaksby. Blev senere kontrollør og badeinspektør ved Sandefjords Bad og om vinteren brennevinskontrollør på Hedemarken i 7 år. 4 barn, 2 sønner død ugifte, 2 døtre.Men dette hadde du vel fra før?????????????Vielsen i Christiania 15.04.1845: 'Ungkarl Einar Middelthun, kontorist ved Blaafarveværket paa Modum, 30, fødested Kongsberg og Jomfru Anne Cecilia Bay 31 3/4, fødested Drammen, fedre Georg Middelthun og Kjøbmand Andreas Bay. Forlovere Brigadelæge Rasmus With og Brigaderegnskabsfører N. Ramm. (Garnisonsmenigheten Mini 8 1842-1859 12/13 f.341 no.20)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.