Gå til innhold
Arkivverket

[#15142] Christian Larsen, Skipper, Åsgårdstrand


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Jeg søker informasjon om Skipper Christian Larsen f. 1811 i Åsgardstrand og hans kone Karen Olsdatter f 1810 i Slagen. Bodde på Stangs Grund under folketellingen i 1865. Søker også informasjon om deres barn. Spesielt Jørgen Edvart Larsen f 1840. Hvis noen har noe informasjon om noen av disse, enten det er om deres forfedre, eller deres liv og virke ellers blir jeg veldig glad for å få 'høre' om det. Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

I følge FT-1865 er de hhv. 54 og 55 år gamle, og skal da være født hhv. 1812 og 1811.På familysearch.org finner jeg Christian Carl Larsen gift 16. oktober 1840 med Karen Maria Olsdatter i Borre. De er hhv. 28 og 29 år gamle. I følge samme kilde skal Jørgen Edvard være døpt 15. november 1840 i Borre av foreldre Christian Carl Larsen og Karen Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Det på familysearch hadde ikke jeg klart å finne før, så takk for det. Hvis dette stemmer, så ble Jørgen Edvart født bare en drøy mnd etter at foreldrene giftet seg. Får dra på biblioteket en dag for å sjekke kirkebøkene. Hvis ikke det er noen her som har tillgang på dem da?! Takk igjen!! Mvh Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Her er resten av søskenflokken:CARL BERNHARD CHRISTENSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 22 JAN 1843 Borre, Vestfold, NorwayCHRISTIANE MARIE CHRISTENSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 16 AUG 1846 Borre, Vestfold, NorwayNICOLAI CHRISTENSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 29 OCT 1848 Borre, Vestfold, NorwayOLUF CHRISTENSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 29 DEC 1850 Borre, Vestfold, NorwayLAURITZ CHRISTENSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 19 JUN 1853 Borre, Vestfold, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Kristensen

Christian Coja (ikke Carl)Larsen (jr.) født 1812 i Åsgårdstrand. Han var skipper og eide Stangs grunn 9 i Åsgårdstrand fra 1840 til han døde i 1878. Han var sønn av Christian Coja Larsen (sen.) født 1781 på Bergan i Borre som igjen var sønn av gullsmed Lars Larsen Coja. Christian C.Larsen jr. giftet seg 16/10-1840 med Karen Olsdtr. f.1811 i Slagen. De hadde flg. barn: Jørgen Edvard f.18/9-1840 Carl Bernhard f.18/12-1842 Ove f.20/11-1844 Christiane Marie f.26/6-1846 Nicolai f.september 1848 Olaf f.8/10-1850 Laurits f.26/3-1853 Når det gjelder Jørgen Edvard, var han styrmann og giftet seg 10/2-1870 med Hanna Olufine Olsen Gullerød. Eide bruk2 u/søndre Kjær 1870-1910, han døde i 1922. Har forøvrig mer om skutene familien var på. Mine kilder er kirkebøker, skifter, tollbøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Tusen tusen takk. Dette var kjempefint. Nå kan jeg lete videre med ny giv! Er også intresert i informasjon om skutene de var på. Du kan godt maile meg direkte hvis du er intresert i å dele litt informasjon eller evnt. kildene til informasjonen. mettekg@online.noMed Vennlig hilsen Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.