Gå til innhold
Arkivverket

[#15154] Skedsmo/Lillestrøm.?


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei jeg lurte på om noen hadde denne boka tilgjenglig.Jeg søker opplysninger om min tipp oldefar som het Johan Andresen født 23 Jan 1871, døpt 12 mars 1871.Moren var Karen Sophie Kristoffersdatter født 1846 fra gården Nordli under Stalsberg,men det eneste jeg vet om faren er navnet Andreas Hansen.Så jeg håper noen kan hjelpe med opplysninger om han.Jeg vet at Johan giftet seg i Skedsmo kirke 2 april 1892 med Kaja Janette Jørgensen og sammen fikk de hittil 5 kjente barn og de bodde i Lillestrøm.Håper noen kan hjelpe meg her. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei.Ved dåpen til Johan kan det se ut som det står Ellingsrud på Andreas.Er det noen som vet om det fantes en gård ved dette navn i Akershus på denne tid.Har forsøkt og søke uten hell.All hjelp tas i mot med stor takk.Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel R. Bråthen

HeiJeg kan ikke svare på det første innlegget ditt, men derimot det andre: Det finnes to Ellingsrud-gårder i gamle Akershus amt: Gnr 123 i Ullensaker og gnr. 109 i Østre Aker.I dette tilfellet ville jeg anta at det dreier seg om Ellingsrud i Østre Aker (ved Karihaugen på grensa til Lørenskog).Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei.Torkel.Takk for bidraget ditt.Tror du har rett at det må være den ved Karihaugen.Skal notere meg det videre i mitt arbeidet. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei.Har fortsatt ikke løst denne gåten.Er det noen der ute som kan hjelpe med opplysninger om Andreas Hansen fra Skedsmo.Bjørn c',)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.