Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Barbara Lose

[#15167] Lisbet Olsdtr Kjelsnes, gift 1766 i Jølster, Sogn og Fjordane

Recommended Posts

Guest Barbara Lose

Lisbet Olsdatter Kjlsnes giftet seg 3.7.1766 med Knud Jensen, klokker, bosatt på Nedrebø i Jølster. Kan noen fortelle meg hvem hennes foreldre og besteforeldre var?Med vennlig hilsen - Barbara Lose

Guest Barbara Lose

Lisbeth Olsdatter var 2. gang gift med Axel Larssen fra Førde (vielse 8.7.1792). Er det kjent hvem hun var datter av?

Guest Yngve Nedrebø

Lisbet, datter av Ole (Andersen) Kjelsnes, ble døpt i Ålhus sokn, Jølster 24. mars 1748. Ole Andersen Kjelsnes giftet seg 2. januar 1746 med Marte Andersdatter Sandal.

Guest Barbara Lose

Hjertelig takk for svar.I mellomtiden leste jeg din artikel om arrangerte ekteskap i Jølster en gang til (http://home.online.no/~fndbred/ektesk.htm). En Ole Andersen Kjelsnes er nevnt, som gjorde 'makeskifte' med Lars Nilsen Nedrebø noen år etter 1755. Da er det vel snakk om Lisbets far.Ha en god 17. mai!Mvh. Barbara Lose

Guest Yngve Nedrebø

Det er riktig at Ole Andersen Kjelsnes makeskiftet med Lars Nilsen Nedrebø i 1770, men det var svigersønnen, klokkeren Knut Jensen som fikk bruket på Nedrebø. Ole Andersen døde på Nedrebø i 1785, 73 år gammel, Marte Andersdatter døde der i 1794, 78 år gammel.

Guest Barbara Lose

Tusen takk!

Guest Barbara Lose

Mer opplysninger om Lisbet Olsdatter Kjelsnes' aner finnes i Arkivforumet, tema 15248.

Guest Karina Huseby

Hei Barbara Lose:o)Har du mailadresse jeg kan nå deg på. Gjelder slekt fra Jølster, Klokker Knud Jensen.Min er ka-huse@online.nomvh Karina

Guest Barbara Lose

Hei Karina, jeg har sent deg en mail. Mvh. Barbara

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.