Gå til innhold
Arkivverket

[#15167] Lisbet Olsdtr Kjelsnes, gift 1766 i Jølster, Sogn og Fjordane


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Lisbet Olsdatter Kjlsnes giftet seg 3.7.1766 med Knud Jensen, klokker, bosatt på Nedrebø i Jølster. Kan noen fortelle meg hvem hennes foreldre og besteforeldre var?Med vennlig hilsen - Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Lisbeth Olsdatter var 2. gang gift med Axel Larssen fra Førde (vielse 8.7.1792). Er det kjent hvem hun var datter av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Lisbet, datter av Ole (Andersen) Kjelsnes, ble døpt i Ålhus sokn, Jølster 24. mars 1748. Ole Andersen Kjelsnes giftet seg 2. januar 1746 med Marte Andersdatter Sandal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Hjertelig takk for svar.I mellomtiden leste jeg din artikel om arrangerte ekteskap i Jølster en gang til (http://home.online.no/~fndbred/ektesk.htm). En Ole Andersen Kjelsnes er nevnt, som gjorde 'makeskifte' med Lars Nilsen Nedrebø noen år etter 1755. Da er det vel snakk om Lisbets far.Ha en god 17. mai!Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er riktig at Ole Andersen Kjelsnes makeskiftet med Lars Nilsen Nedrebø i 1770, men det var svigersønnen, klokkeren Knut Jensen som fikk bruket på Nedrebø. Ole Andersen døde på Nedrebø i 1785, 73 år gammel, Marte Andersdatter døde der i 1794, 78 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Karina Huseby

Hei Barbara Lose:o)Har du mailadresse jeg kan nå deg på. Gjelder slekt fra Jølster, Klokker Knud Jensen.Min er ka-huse@online.nomvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.