Gå til innhold
Arkivverket

[#15177] Anton Larsen Røed ,Forpakter Stabo, Ø. Toten.


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Søker etterkommere av Anton. Anton ble født på Krokstad i Akershus 1/4- 1832. Han flyttet så til Ø. Toten der han forpaktet Stabo Gård. Ble gift med Johanna Augusta Glemmestad, f 4/6-1836 på Tandberg Ø. Toten. De fikk minst tre barn, og det er disse jeg ønsker mer eksakt informasjon om: 1. Maren Lovise f 1870 2. Einar (født i mellom Maren og Helge) 3. Helge f. 1877 Einar emigrerte til Usa, og siden vi er ute etter å finne hans slekt der, lønner det seg vel å finne litt mer informasjon. Regner med at barna hadde etternavnet Larsen eller Røed (Rød) evnt. begge.Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Det er vel disse du leter etter: Anton, Augusta, Nora og Einar Røed. Du finner dem på Staboe Øvre med Sukkestadskov i folketellingen 1875 på slektshistorielaget.no Skal ta en titt i kirkebøkene for å se om jeg kan finne noe mer.Mvh.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Ja det er nok disse. Det hadde vært veldig fint hvis du hadde tatt en titt i kirkebøkene. Jeg klarte forresten ikke å søke på slektshistorielaget. no. Men nå så jeg i hvertfall at folketellingen 1865 lå der, så kanskje jeg får det til senere. Tusen takk i hvertfall Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Jeg har lagt ut svar på hjemmesiden til slektshistorielaget.no men hvis du vil sende meg din e.post adr så får du litt mer enn det jeg la ut som svar. Min adr.er geir.eva@frisurf.noBarna til Anton og Johanne Augusta er født. Maren Louise Eleonora 31.1.1870 Einar f.21.6.1872 Helge f.10.9.1877Mvh.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Thorvaldsen

Hei Mette. Etterkommerne til Einar har jeg kontakt med og hjulpet henne med sine aner. De er også mine aner. Hun leter etter sin slekt i Norge. Hvis du sender meg en mail skal du få hennes adresse. Mvh. Knut Gilius@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei Knut. Ta kontakt med meg hvis du vil vite mer om Einar sine besteforeldre og oldeforeldre. Mvh.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Hei Knut. Jeg er veldig intresert i å få adressen til Einars etterkommere. Han er broren til svigemors farfar. Svigemor skal ut å reise. Klarte ikke å få sendt svar til adressen din?? Min adresse er i hvertfall Mettekg@online.noMvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.