Gå til innhold
Arkivverket

[#15179] Oppslag i kirkebøker Stavern, Jochum Lobes og Pernille Hansdatter


Gjest Liv S. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv S. Hansen

Disse fikk tre barn som ble døpt i Stavern ifølge family search.Abigail Margrethe, døpt 16.april 1791 Peter, døpt 15.juni 1794 Hans Christian, døpt 16.juli 1797Jeg skulle gjerne vite om det står noe mer i kirkeboka om foreldrene Jochum og Pernille. Hvor de er født, eller om disse barna er født i ekteskap. Greier noen dette blir jeg veldig takknemlig.mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Takk for svaret og interessen!Den Abigail i Fredrikshald er min tipp-tipp. Jeg har lett etter hennes foreldre i flere år. Jeg har hatt en mistanke til en Jochum Lobes som far, født i Fr.stad 30.6.1757, men jeg har ikke funnet ham senere. Nå skjønner jeg hvorfor.Denne Jocums foreldre er Peder Lobes (ca 1702-1776) og Abigail Margrethe ?? (1722-1799). De holdt til i Fredrikstad fra 1750-tallet. Jeg regner med grunnen til at han var i Stavern må ha hatt noe med marinen å gjøre. Mulig han var til sjøs i tellingen 1801.Den Pernille Hansdtr du sendte linken til kan vel være den riktige. Jochums bror Christian flyttet også til Fredrikshald. Jeg skal prøve å finne ut mer om henne. Hun var tjnestepige hos Aslak Kjegstad. Dette Kjegstadnavnet har jeg sett som faddernavn hos senere døpte Lobeser i Fr.hald. Det kan jo også ha vært noe slektskap her.Jeg har i morges sett gjennom kirkebøker Fredrikstad og Fredrikshald etter Perniller med far Hans. Jeg fant en i Fr.hald 1759 som passet, men boka er på CD og for meg helt uleselig. Hun kan jo også være født i Vestfold et sted.Jeg får prøve å komme meg på riksarkivet i nærmeste framtid.Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.