Gå til innhold
Arkivverket

[#15184] Hulda Virginia Malmgreen/Malmgren, f.:18.09.1856 i Bergen


Gjest Bjørn Løtveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Løtveit

Hulda var et uekte barn av Henrik Malmgren og Marthe Christine Knudsdtr. Henrik står oppført som maskinist og jeg lurer på om han var svensk. Moren vet jeg ingenting om. Hulda fikk selv flere uekte barn før hun giftet seg Marthinussen. Hun døde i Bergen i 1939. Noen som vet noe om hennes foreldre, Henrik og Marthe C. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kan dette være Hulda: LenkeFødt i Bergen 18/9-12/10 DK Hulda Virginia, maskinist Henrik Malmgren bopel 11-217b og Marte Christine Knudsdt., hennes 2.leiermål.Født i Bergn 20/12 1849?-20/1 1850 DK Andrea Olufine Severine, ungk. matros Olai Sarem bopel 15-53 og Marthe Christine Knudsen, begges 1. leiermål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Mulig dette er Marthe Christine f.1820. Ellers var det 3 andre, men de var f. 1821l,22 og i en gang i 1840. LenkeAndrea Olufine Severine Sarem døde 26/1-4/2 1850 DK 1/2 år bosted 15-53, foreldre matros Olai Sarem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Løtveit

Hei, takker for svar. Jeg tror du har rett ang. den første linken din . Kan godt hende at de flyttet til Stavanger. Det er litt rart at Hulda har etternavnet Andreassen. Jeg ser på tellingen fra 1875 så har Hulda flyttet til Bergen og da bruker hun farsnavnet, Malmgren. Skal prøve å søke litt mer på Marte C. nå som du har funnet en mulig fødselsdato. Takker så mye. Mvh, Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Løtveit

Berit, ang. linken i post 3, vet du betydningen av det som står under merknader? Fant ellers at Margrete Asbjønsdtr. døde i 1848, angivelig tok hun selvmord. Knud Knudsen finner jeg ikke mye mer på. Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.