Gå til innhold
Arkivverket

[#15186] Pernella Pauvelsdtr , bosatt Ufstad i Nærøy 1801


Gjest Marit Sandbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Sandbakk

I FT 1801 finner vi Pernella Peavelsdatter som 25 åring gift med Michel Petersen (han 52 år), de bor på gården Ufstad i Nærøy. Deres sønn Peder som da er 1 år, er en av min aner.Michel var sønn av Peter Christoffer Wendelboe og Anne Michelsdatter.Men hvor kom Pernella fra? Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Det burde vært informasjon om familien på Ofstad i Vikna i bind I av Viknaboka av Bjarne Borgan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Dette hjelper vel ikke stort, men Petronille Paulsdatter og Mikel Pettersen gifter seg 4.6.1800 i Nærøy (FS).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Andreas SETTERNES døper forresten en Paavel 17. sept 1780 i Nærøy, så her kan det vel være noe slektskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Harald Bunes

Hei Marit. Jeg har heller ikke kommet noen vei med Pernella eller Petronelle som hun også kalles. Men jeg har en del aner til Michel Balle Pettersen. Er du interessert? Har noen linjer tilbake til 1608. Min e-post er: harbune@online.nomvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.