Gå til innhold
Arkivverket

[#15197] Svenska behöver hjälp!!!


Gjest Susanne Lundmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Susanne Lundmark

Hej! Gör ett nytt försök hos er, har varit in på denna sida tidigare för att hitta mina rötter men det verkar vara svårt. Kan man få fatt på information om en person som levde för 10-20 år sedan? Undrar också om någon är släkt med sångaren Nick Borgen för min mormor tror att hans farmor (Emma Borgen) var en kusin till hennes mamma och det skulle i så fall kanske kunna hjälpa mig hitta min mormors mamma som hette Josefina Westberg och hon var född 1891-03-08 i Strinda... hittar henne inte. Josefina hade en bror också som hette Anton Karlsson och som bodde i Finneid, Salten till sin död. Hon flyttade senare till Sverige med sin man, Bror Erik Vestberg som är född 1886-11-05 i Hassela, finns det någon möjlighet för mig att få hjälp att hitta dessa personer tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne Lundmark

Hej igen. Har kanske ny information...söker alltså min mormors mamma och pappa som ska ha kommit från Norge, nu verkar det som om min mormors pappa bara var född i Norge och han finns inte med i folkräkningen 1900. Han var född 1886-11-05 och min nya uppgift är att detta skulle skett i HADSEL. Hans mor hette i så fall Amanda Maria Byström född 1865 i Hassela, Sverige! Vet någon var jag kan leta min mormors pappa, som hette Bror Erik Ferdinand eftersom han tydligen inte finns med i folkräkningen.../Tack på förhand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Hei, Susanne. Kanskje det kan vær til hjelp når jeg forteller deg at HADSEL er en kommune i Nordland fylke, nærmere bestemt i Vesterålen. Da vet du vel ca. hvor det er. Håper du med dette finner en plass hvor du kan starte søket etter din slektning. Hilsen Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.