Gå til innhold
Arkivverket

[#15202] Døde i Bergen/Oslo ?


Gjest Johan Erland
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Erland

Bertha Nilsine Romslo, f. 15/4-1886, Bergen, gm. Leif Marius Erland, 14/9-1906,han omkom ved skipsforlis i Atlanteren des.1906. De hadde en datter som bosatte seg i Oslo, noen år før krigen. Hvor ble det av Bertha Nilsine, døde hun i Bergen eller i Oslo, eller giftet hun seg på nytt? Det eneste jeg har funnet, er Bertha Erland, Hermann Foss gt, 8, Bergen 1944, usikkert om det er henne. Mhv Johan Erland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Den Berthe Erland som bodde i Bergen på 1940- og 1950-tallet var født 8. januar 1884, og enke etter Ludvig Holberg Erland (født på 200-årsdagen for Ludvig Holbergs fødsel, trolig derfor dåpsnavnet 3. desember 1884 - 24. oktober 1930).Jeg finner ikke Bertha Nilsine Romslo/Erland i Bergen ved 1912-tellingen, heller ikke finner jeg navnet hennes i registeret til flytteprotokollene for Bergen 1900-1912. Jeg tenkte meg å finne hennes videre gjøren og laden gjennom opplysninger gitt i forbindelse med hennes foreldres dødsfall. De synes imidlertid å ha flyttet fra Bergen i 1908.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Erland

Jeg sier takk for hjelpen. Leif og Ludvig Holberg Erland var brødre. Jeg fikk dessverre ikke de opplysningene jeg ønsket, men jeg fikk andre som jeg skal bruke videre. Mvh. Johan Erland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.