Gå til innhold
Arkivverket

[#15204] Stange - Kristine Marie Gundersd. f. 1807


Gjest Bjørg Rudlang
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Rudlang

Kristine Marie Gundersd. ble konfirmert i Hoff, Ø.Toten i 1822. Hun oppgis da å være født (døpt?) 22.03.1807 i Stange, datter av Gunder Kristensen og Marte Mortensd. Gunder og Marte skal være født omkring 1786 og 1780.Er det noen her som har tilgang til kirkebøker for Stange, og som vil slå opp Kristin Maries dåp i 1807 samt hennes foreldres vielse trolig like før (evt. etter?) 1807 (og evt. andre barn født i Stange).På Hestness Nordre finner jeg i 1801 en Marte Mortensd. i passende alder. Kan dette være rette person? Gunder Kristensen finner jeg ikke i Stange, men det er kandidater i nærliggende områder, bl. a. Ø.Toten.Gunder Kristiansen kom med familien til Toten en gang før 1819. Der fikk de 3 barn, Håken i 1819 og Oline og Maren i 1824. I 1826 reiste Gunder, Marte og de tre yngste barna til Christiania.Alle opplysninger om denne familien mottas med takk.Mvh. Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Vasaasen

Hei ! Kirkebøkene for Stange er for en stor del dataregistrert selv om de ikke ligger til oppslag her på Digitalarkivet ! Det kan være lurt å prøve en henvendelse til Hedmark Slektshistorielag.Gunder Kristensen (fra Opgaard paa Totten) gifter seg 20.06.1806 med Marthe Mortensdatter Svenskerud fra Stange. (Jeg har ikke Stange bygdebok her, men hun er trolig datter av Morten på Svenskerud.)Barn: Kristine Maria dp. 22.03.1807 Lars, f. 30.09.1809 Kristen, f. 22.12.1811 Berthe, f. 22.05.1814 Hellene, f. 04.02.1816 alle født på Svenskerud.Ved Kristines dåp står det følgende: 'dene Gunder boer 1822 paa gaarden Grøna paa Toten.'Lykke til videre.Med hilsen Steinar Vasaasen leder i Hedmark Slektshistorielag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.