Gå til innhold
Arkivverket

[#15207] ØRLANDET - Sør Trøndelag -hjelp til lokalisering....


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Heisann!!Leter etter gården Dueskar indre på Ørlandet - noen som vet hvor lete i bygdeboka???? I 1801 eksisterte navnet men ikke i 1865 -Takker for hjelp her...MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

I 'Norsk stedsfortegnelse' fra 1972 står at Dueskar er gårder i Bjugn, postadresse: Varghiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Takk Arnstein... Da har jeg sikkert kjøpt bøker uten og trenge dem...lurt!! De jeg søker bodde på Dueskar indre i 1801 - så... Da var det Bjugn da :-)MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Dueskar hørte til Stjørna kommune så lenge den eksisterte (Ca 1890-1965?). Både før og etter hørte gården til Bjugn. Jeg kjenner ikke til om noen bygdebøker fra dette området er under arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei alle!Min familie som jeg følger er de som bodde der i 1801 - men det ser kanskje ut for at den gården kanskje døde ut med familien - Mikkel kom fra Leinstrand og faren het Solberg, far hans igejn en Alt het Kregnes - får vel titte i bøker derfra.. Mikkel hadde bl.a datteren Ingeborg (f.ca 1800)som jeg følger videre hun ble gift med en Arnt O Nygård ( el. Sæter) fra Rissa.Gurli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.