Gå til innhold
Arkivverket

[#15224] Kan noen sjekke dette for meg??? Bjugnboka - Sør Trøndelag


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Nå hadde jeg gått på en tabbe og kjøpt Ørland bøkene for på nettet står mine aner på gården Dueskar indre, som da lå i Ørlandet - men dette har da tydligvis blitt forandret... Dueskarre indre er visstnok i Bjugn - men FØR jeg kjøper noen bok evt. kan noen som har denne boken slå opp og se om jeg har noe og hente her???Søker etter Michel H. som var 31 år i 1801 da gift med kone Maren Ingebirgtsdatter -TAKK!!! MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gilde

Kort om Indre Duskar gnr.40 bnr.1 fra Gårdshistorie for Duskaret av Gudmund Eide. Reier Estensen, eier av gården fra 1799. Kona var Maren Ingebrigtsdatter f.1768. De hadde barna Maria f. 1791 og Ingebrigt f. 1795. Reier døde kort tid etter gårdskjøpet og enka Maren ble gift med Mikkel Hendrichsen f. 1770. Mikkel solgte gården 17.2.1808 til Haldo Eggen. Haldo Eggen solgte gården 11.6.1811 til Peder Jenssen. Så utsteder Peder Jenssen skjøte til Mikkel Hendrichsen 6.2.1814. Som det står skrevet så prøver Mikkel seg igjen som gårdbruker på gården han solgte 6 år tidlgere. Dette varte ikke lenge for Mikkel skrev ut skjøte ( som ikke ble tinglyst ) på gården til Ole Johnsen 23.9.1816. Dette er hovedsaklig alt som er nevnt om Mikkels liv på Indre Duskar i Stjørna. ( Bjugn ). Mvh SG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Steinar!Takker for svar!! Min ane var født ca 1800 og het Ingeborg. Hun giftet seg i Rissa. Mikkel kom vel fra Leinstrand tror jeg... men no vet jeg det ikke er noen vits i og kjøpe/leie den boka hvertfall, takk for at du etter for meg:-)GH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kilde FS: Michel Hendrichsen gift 9/3 1801 Leinstrand NTrl. med Maren Ingebrictsdt.Døpt 23/10 1768 Leinstrand Michel, far Henric Solberg.Jeg vet ikke om dette kan være til noen hjelp for å finne Mikkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Berit!Takk for info! Jeg viste han bodde på indre Dueskar i Ørland prestegjeld, så jeg tenkte og begynne der, men siden det sannsynligvis er lite og hente der, kan jeg vel likegodt lete etter han på Leinstrand - får ta det på ett nytt innlegg .. om noen har de bøkene -MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.