Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Nygård

[#15229] Far til Odin Albert Olausen f. 17 Mai 1875 fra Jøssund Sogn

Recommended Posts

Gjest Rune Nygård

Søker etter Iver Olaus Olsen Ulvaag fra Hitteren som etter kirkeboka for Jøssund er far til Odin Albert Olausen.Mor var pike Ane Olsdtr. Mandal f. 27 mars 1841,Lesja. Håper at noen kan hjelpe meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Møller Nordby

Regner med at du ikke finner spor av ham hverken forover eller bakover?-----I 1865 vil jeg kanskje tro at det er denne gutten som kalles 'Olaus Ols', 15 år gammel og som er tjenestegutt på gården Ulfvog, Ulfvær Lenke . Han vil da være født ca. 1850 på Hitteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Nygård

Godt forslag,Nina.Olaus Ols. er ca. 15 år,da er han muligens konfirmert ifra den gården,er det noen som kan sjekke konfirmasjonslistene for hitteren prg. ca. 1865 for meg? Håper noen hjelper meg! På forhånd takk! Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune  Nygård

Odins far var los Iver Olaus Olsen Utset f. 8 juni 1851, Lervaag eller Lian, Hitra. Konf. 1866 fra Ulvaag, Hitra. Flyttet så til Brattvær, Smøla. Hans foreldere var Ungkar Ole Olsen Lervaag og Piken Henrikka Sivertsdtr. Børøsund f. 12 mars 1828. Hvem var Ole Olsen? Det Står i Smøla bygdebok bind.7 s.435 at de senere ble gift.Når ble de gift? Finner Henrikka på gården Hægvik i ft 1865 for Hitteren som enke sammen med barna Eline og Anne.Når døde Ole? Yngste barnet, Anna har oppgitt alder på 4 år, da må Ole være død mellom 1860-65. Håper noen hjelper meg!! .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive