Gå til innhold
Arkivverket

[#15230] Petra Josefine Svensson f.???


Gjest Randi Fjellbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Fjellbu

Min tippoldemor Petra Josefine Svensson ble såvidt jeg vet født i 1863. Så fikk jeg etter masse om og men tak i kirkebok for Kristiansand, og der står det født 1871. Ikke nok med det, hun gikk fra Jacobsdatter til Pettersen. Jeg er førstemann til å innrømme at jeg er ganske grønn, så et tips om hva jeg skal legge vekt på vil jeg sette stor pris på. Disse nye fakta dukket opp ved dåp av min oldemor og hennes søsken spredt over syv år. Så det var konsekvent ikke bare på en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

I FT 1900 finnes Petra her [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01001.wc2&variabel=0&postnr=3431&fulle=true&spraak=n>Lenkeog da er hun her i FT 1865 Lenke med en alternativt f.år. Selv om hun står som deres datter kan faren være en Jacob. Det har jeg sett eks. på.Det finnes en Petra i C.sand som du kan ha forvekslet på grunnlag for Pettersen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hva med denne, selvom jeg er elendig på geografi her,LenkeDet eneste mulige, er å sjekke kirkebøkene, som du får lånt inn til biblioteket ditt.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Enig med Laila i at dette er en bedre kandidat da Pettersen kan henvise til morens navn.Det var henvisningen til f.sted i FT 1900 som gjorde at jeg 'aksepterte' min kandidat, men jeg vet heller ikke om dette er et stort område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Randi Fjellbu

Beklager at jeg gjorde såpass mange feil i innlegget mitt. Men jeg var ikke ute etter å 'sette masse mennesker i arbeid'. Det jeg håpet på, var at noen kunne fortelle meg hva jeg skulle tro på. Altså folketelling som sier ett årstall/navn, eller kirkeboka som kommer med noe annet. Så jeg legger meg herved langflat, og lover å være tydeligere neste gang :-) For det regner jeg med at det blir..... For dama dukket nemlig opp med et nytt etternavn nå..... Men det er en annen historie. Ha en fortsatt hyggelig Spretthelg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.