Gå til innhold
Arkivverket

[#15299] Bosatt på underbruk av Hillestad i Sandsvær


Gjest Liv Ofsdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Ofsdal

Hei Jeg søker etter en Jørgen Kristofersen som skal ha bodd på et underbruk/småbruk under gården Hillestad i Sandsvær. Han ble født på Elverum i 1895. Jeg er ikke sikker på når han bodde der, men tror han ihvertfall bodde der i 1950-årene. Vet ikke hva hans kone het. Jeg har Sandsværs Historie b. 6 hjemme nå, men finner han ikke under Hillestad. Er det noen der ute som kjenner noe til dette? Det er muligens litt for nytt til å finne i bygdeboka, men den er utgitt i 1997, så jeg hadde et lite håp, da..... Mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes et bokværk om norske gårder. Skrevet fylkesvis. Muligens heter det noe slikt som Norske gårder eller noe lignende. Der står det bilder av gårdene, eier m. fam. og evt. eiere før den nåværende. Det har kommet en ny utgave, og jeg tror Buskerud er blant dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd K. Stuvstad

En Jørgen Kristoffersen er nevnt som forpakter av Lindseth u/Lindås fra ca.1953 til ca.1965.Se bind 6, s.387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Ofsdal

HeiTakk for svar begge to. Jeg ser at en Jørgen Kristoffersen forpaktet Lindseth, men tviler litt på at det er 'min mann'....gården skulle ligge i nærheten av Heistadmoen. Men...jeg skal ha det i minne...takker for opplysningen... Mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.