Gå til innhold
Arkivverket

[#15301] Hjelp: Skjeberg og Berg i Østfold


Gjest Irene Strømberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Strømberg

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg søker etter Ole Amundsen født 1790 i Berg i Østfold. Han var gift med Anne Corneliusdatter født 1795 i Skjeberg.Jeg har funnet ett barn: Berte Marie Olsdatter født 1832 i Skjeberg.Jeg er takknemlig for alle tips.MVH Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1801 finner jeg kun Ole Amundsen 8 år på Berget grd. og Anne Corneliusdt. 5 år på Huset grd., begge i Berg Ø.Iflg. FS blir det i Berg døpt en Ole Amundsen i aug. 1790, men han dør med en gang. Så blir det dpt. en Ole A. 9/6 1793 i Berg med foreldrene Amund Olsen og Anne Knudsdt.(=1801).Og en Anne Corneliusdatter dpt 8/2 1794 Berg, foreldre: Cornelius Olsen og Berte Jacobsdatter.Fant en Karen Olsdt. dpt. 25/1 1829 Berg, foreldre Ole Amundsen og Anne Corneliusdt.Jeg finner ikke noe ekteskap, og heller ikke funnet Berte Marie med disse foreldrene. Det behøver ikke å bety noe at de ikke er å finne på Familysearch. De finnes vel da i kirkebøkene for f.eks. Berg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Jøss, denne kom ikke opp når jeg søkte..Det er vel ikke umulig at du har rett. Men det er vel kjekt å vite hvor man (1) har fått opplysningene sine fra. Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

Det er en del Ole Amundsen som blir konfirmert i Berg. Jeg har følgende: 1812 Ole Amundsen Alsrød 1812 Ole Amundsen Fange 1812 Ole Amundsen Kasa 1808 Ole Amundsen Myhra 1786 Ole Amundsen TistedalenDersom han er født i 1790 er det kanskje han på Myhra som er aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.