Gå til innhold
Arkivverket

[#15302] Caroline Halvorsd. f. 1829 i Alstahaug, Trøndelag


Gjest Arild Kompelien
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Kompelien

Noen som kan sjekke dette: Caroline Halvorsdatter f. 21.4.1829 Levanger...?, døpt Alstahaug kirke 2.8.1829. (Skogn - Mini 717 A05 1825-36). Faren er Halvor Olsen.Har fått opplysningen fra en som var usikker på lesinga av bosted. Selv lånte jeg et par filmer som skulle dekke tidsperioden, men det ser ut til å være rot med filmene.Noen som kan bekrefte hva innførselen forteller, og hva er bostedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Kvam

Hei, vet ikke om jeg har fått med meg helt hva du er ute etter, men har funnet dette. En Halvard Olssen f.1791(FT 1801 kan være ukorekt med hensyn til alder)på gården Tungen, Alstahoug ved Levanger.Skrives Alstadhaug i dag. Ei Sigrid har jeg funnet på gården Lien, Levanger far, Gunder Jonsen f.1758 mor, Magnilde Hansd f.1762 barn:Jon 12, Hans 10, Ingebor 5 og Sigrid 2. i FT 1801. I familysearch er det en Halvor Olsen f.1794 og Sigrid Gundersdtr f.1800 som gifter seg 24 jan i Levanger. Håper dette var noe du kan bruke. Hilsen Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Det jeg er ute etter, er det som står i siste linje - kun en bekreftelse på innførselen det henvises til og lesing av hva samme innførsel sier om bosted.Carolines far Halvor Olsen og mor Kari Embretsdatter var innflyttere fra Løiten, Hedmark. Halvor må være død før 1834, for det året gifter Kari seg i Våler i Solør. Har ikke funnet død på Halvor verken i Skogn eller Våler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Kvam

Jeg kan ikke hjelpe deg med å tyde det du spørr etter, men kan legge til Karoline gift Jelstrup f.1829 Ringsaker bor i 1865 på Levanger Landsogn på gården Moe, nr 97. Om dette er den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.