Gå til innhold
Arkivverket

[#15304] Innset. Sør-Trøndelag eller Hedmark?


Gjest Greta Voigt Nesbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Greta Voigt Nesbø

Lage Johansen er født 1774 i Renneboe, Sør-Trøndelag. Hans far, Johan Johansen, jobbet ved smelteverket på Innset. I Familysearch finner jeg Lage Johansen døpt 04sep 1774 Innset, Hedmark. Kan dette være riktig person? Finnes det to Innset? Mvh Greta Voigt Nesbø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det dreier seg nok her om samme Innset - om det er riktig person kan jeg derimot ikke garantere. Innset sokn i Kvikne prestegjeld (Hedmark) ble 1. januar 1966 overført til Rennebu prestegjeld i Sør-Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Lage Johansen tilhører Franche-slekta, som jeg har registrert en hel del om på min hjemmeside.Lage født 1774 på Innset (som nå ligger under Rennebu) finnes på :home.online.no/~leskjerv/aner/16220.htmmed noen av hans aner i 6 leddLeiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Ser nå at Lages kone og barn foreløbig mangler.Gift med Christina Catharina Rossbou født 1761.Barn: Johan Marius Franck født 1798-06-24 i Trondheim Christian Franck født kring 1800 i Trondheim.Leiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Tusen takk begge to! Til Leiv Skjerve: Lage er min tipp, tippoldefar. Jeg ser at du har mye om slekten på din hjemmeside. Dette blir til stor hjelp for meg. Kan jeg sende deg en mail hvis det er noe jeg lurer på? Ellers kan jeg nevne at ifølge Rennebuboka var Lage gift to ganger. G.1808 med Gurine Halvardsdotter Aune fra Oppdal. Han fikk 3 barn i 2. ekteskap: Kirsten og Marit f. 1808 og Halvor f. 1810.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Du er velkommen til å ta kontakt pr mail.Kunne du gi meg nøyere kilde for Lages 2.ekteskap.Leiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Til Ketil: Tusen takk for den lenken.Til Leiv: Jeg har opplysningene fra Rennebuboka, bind III, s.334. Jeg tar kontakt pr mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.