Gå til innhold
Arkivverket

[#15305] Reiste Anna Gurine Pedersen, f. 1874 i Rødøy, til Amerika?? Når?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Anna Gurine Pedersen, f. 10.10.1874 finner jeg i FT 1900 i tjeneste i Kabelvåg hos Adolf og Anna Kristensen. Kristensen er lærer og flyttet senere til Nesna. Men hvor ble det av Anna Gurine. Jeg finner tre kandidater som har reist til USA.1. Anna Pedersen, 20 år, fra Nesna som den 8..6. 1896 reiste fra Tr. heim til Baldvind Wisc via Xania:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMITROND&brukar=&loc=0&spraak=n&postnr=84654&next=10&skrivar=true>Lenke2.Den 24.5.1893 Anna P. fra Mo i Rana via Tr. heim til Quebec. Bill. bet i Amerika. Lenke3. Den 27.7.1910 Anna P., f. 1875. Hun bor i Talvik og reiser fra Tr. heim tl Kathryn, N. Dak.. Bill. bet. i Amerika. LenkeJeg finner på El. I. en Anna Gurine Pedersen som i 1924 reiser fra Bergen. Men hun er 5 år eldre. Min Anna Gurine hadde jo en søster som bodde i Bergen, Kristine Pedersen Kampevold. Kan denne Anna Gurine ha vært på besøk i Norge? Hvos korrekt er oppgitt alder på de som reiste? Her er linken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Øverlie

Hei, dersom det ikke dukker opp noen bedre forslag kan kanskje følgende person vurderes nærmere:Anna Pedersen f. 02.09.1874, d. nov. 1968. Hun bodde i Minneapolis, Hennepin, MN.Du finner henne i SSDI Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk for svar, Vidar.Årstallet for hennes fødsel stemmer, men datoen for hennes fødsel er feil. Kan det være feil i databasen?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Øverlie

Er du sikker på at din fødselsdato ikke er dåpsdato. Disse to datoene var så nære hverandre at det kan være en mulighet for at den første er fødsel og den andre er dåp, men dette er kun gjetninger fra min side. Selvsagt kan det også være feil i databasen for feil finnes over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Birger Forsmo

Jeg kommer tilbake til dette temaet. Jeg finner en Anna Pedersen i 1930 Census på denne linken LenkeHun er her oppgitt alder 1874, men det er vel bare et antatt fødselsår og hun skal vistnok være født i Norge. I alle fall oppga jeg det. Er der noen som har muligheter for å undersøke for meg om der er nærmere detaljer oppgitt?Jeg vil sette pris på om noen kunne hjelpe meg med dette.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Birger! Siden du har Anna Pedersen i FT1900 i Norge, er nok ikke denne rett. Den i census er for det første enke (altså er ikke Pedersen pikenavnet hennes), og for det andre immigrerte hun i 1892.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Laila. Hjertelig takk skal du ha! Vell, da er jeg like langt inntil nye muligheter måtte dukke opp. Finner heller ikke hennes bror Peder Olaus, som var født 14.3.1877. Han er i Rødøy i 1900, men vet ikke hvor det ble av ham.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.