Gå til innhold
Arkivverket

[#15307] Døde Anders Hansen, (f.1799) i Meløy?


Gjest Johan Martin Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Martin Mathisen

Døde Anders Hansen og kona Ingeborg i Meløy?, og når skjedde det?Anders Hansen, f. 1799 Ranens prestegjeld, holdsmann og smed på gården Sleipnes i Rødøy 1865. Bodde 10 år senere som ”fader” til sønnen Johan Andersen (f.1838) på gården Torsvik i Meløy. Sønnen Johan forlot Meløy til fordel for gården Konsvik Nedre i Lurøy mellom 1883 og 1886.Mitt spørsmål er om Andersen Hansen døde i Meløy? Det samme med hans ektefelle Ingeborg (Pedersdtr 1865/Hansdtr 1875) f.1809/10 Mo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Om dette er rette person vet jeg ikke, men på Rauset i Meløy finner jeg en Anders Hansen død 1.7.1918 og Ingeborg Hansen død 20.9.1918. I skiftet er følgende nevnt: Leonora, Pauline, Anna, Jakob, Hans-død i mars 1919, Ida, Johan og Sergolf.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

Ingeborg Anna Pedersdatter døde som enke 8. januar 1899 i Åbotsvik i Meløy. Mannen, Anders Hansen, døde allerede 15. desember 1883 som kårmann i Åbotsvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Martin Mathisen

Hjertelig takk for innlegga her. Jeg har da fått snart og godt svar på det jeg spurte om. Mvh Johan Martin Mathisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.