Gå til innhold
Arkivverket

[#15310] Vågenes, Manger


Gjest Renathe-Johanne Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

I 1865 finner jeg ikke familien på gården Vågenes, til tross for at de får barn der i 1863, 1865, 1867, 1869, 1874 (har også sjekket hele Manger uten resultat), kan noe være glemt registrert?? Har dere anledning til å se i orginalen for 1865/1875 etter Johannes Stephensen og Andrea Gabrielsdatter med barna: Steffen, Karen, Elen, Anne, Petrine (noen kan jo være død underveis). Også vielsen til ovennevnte ektepar finner jeg ikke. Jeg er blitt fortalt at Andrea Øllegaard skal være innflyttet 7/10-1863 fra Kinn til Radøy, er dette korrekt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Folketellingen fra 1865 er registrert og korrekturlest. Originalen befinner seg i Riksarkivet. Den er ikke lenger tilgjengelig for vanlig lesesalsbruk. Her må man nok nøye seg med film eller edb-utgave. Og man må regne med at det er en manko på 1-2% fra virkeligheten til den tellingen som er registrert av prestene. Mankoen fra de originale tellingslistene til edb-versjonen skal være liten, om vi ser bort fra de tapte listene.I 1875-tellingen er familien å finne på husmannsplassen Tungeren (Manger 1875 krets 3a, liste 29). Der heter konen Andrine Ølgård, og står med fødselsår 1837, og fødested 'Kin S. Bremanger'. Barna Karn (1867), Anne Steffine (1869), Elen Johanne Karoline (1872) og Petrine (1874), står alle oppført med Bø S. Manger som fødested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.