Gå til innhold
Arkivverket

[#15336] Kari Pedersdatter Oppie,og Ole Olsen Svenkerud(?) fra Våler i Solør


Gjest Anne Berit Finstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Berit Finstad

Vet noen hvem foreldrene til Kari Pedersdatter Oppi, og ektemannen Ole Olsen Svenkerud(?) f.ca.1790/95 er ??? Mvh.Anne Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Ole ser ut til å være sønn av Anne Olsdatter som i 1801 var ugift og inderste på gården Svenkerud i Waaler. Ole Olsen var hennes 'uægte søn' på 6 år Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

... og Kari kan være den Karie Pedersdatter som i 1801 er 1 år og oppført på gården Oppie i Strøm (Hedmark) som datter av Peder Andersen, 37 år, jordløs husmann, og Sophia Pedersdatter, 33 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag  Berntsen

Oppi finnes også i Våler i Solør (uten at jeg har lett etter disse folkene foreløpig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Leste kun 1795, men så ingen Ole Olsen født på Svenkerud (men her er det fort gjort å overse noen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Uten å gå god for andre sammenhenger, - men den Anne Olsdatter med uekte barn på Svenkerud 1801, fikk døpt barnet sitt 07.09.1794. Anne oppgitt med Sølie (Sørli) som bosted og faren var ungkarl Ole Hansen Aslakrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Simon Trøan

Anne Berit: Hvordan er du i slekt med Ole Olsen og Kari Pederdatter? Ved god hjelp av Arild Kompelien er nok dette de samme personer som jeg er i slekt med. Ole Olsen, født ca. 1792, død 12.07.1830, og Kari Pedersdatter, født ca. 1784, død 05.04.1869. De hadde barna Peder, født 23.01.1816, Ole, født 16.04.1820, Gunhild, født 28.02.1823, Oliana, født 10.11.1826, og Olia, født 02.09.1830. Sistnevnte er min 3 tippoldemor. Hun ble gift 14.11.1852 med Oluf Halvorsen fra Braskerud, Våler, født 02.10.1827. Jeg er interessert i alle opplysninger om Olias søsken og forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Berit Finstad

Det er ei god stund siden jeg dreiv med dette. Jeg er redd jeg ikke har noe nytt å bidra med her. Men de er mine 3. tippoldeforeldre på min morside. Uten den hjelpa jeg har fått av Arild Kompelien hadde ikke jeg fått såpass greie på slekta mi heller, så all ære til han. Mvh. Anne Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.