Gå til innhold
Arkivverket

[#15338] Guri Larsdotter Børøy f ca 1659 , Lars på Børøy?


Gjest K Williamsson
 Del

Recommended Posts

Gjest K Williamsson

Guri Larsdotter Børøy f ca 1659 på Bømlo d. Ca 1737 på Grindheim, Bømlo hon var gift med Peder Larsson Grindheim. Hon hade en bror Daniel Larsson Børøy f. ?? död 1695 på Grindheim.Var de från Børøy och isåfall vem var Lars på Børøy? Var han släkt med Børøy släkten efter Torstein Olufsson Børøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har du bygdebøkene fra stedet?Etter dine opplysninger ser du ut for at du har dem.Jeg finner ikke noe mer om hvor de kom fra bortsett fra at det ved søsteren hans er satt opp Sveio og spørsmålstegn.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K Williamsson

Jag har inte bygdeböckerna kvar. Har nog missat detta med Sveio, du menar för Guri Larsdotter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nei, det var for en annen søster.Jeg er ikke hjemme i dag, men i morgen skal jeg kopiere det som står om dem i bygdebøkene dersom du ikke har det.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Bømlo IV, s. 297 :47 Daniel Larsson, (Børøy), d. 1695. Han var bror til Guri Larsdtr. Grindheim, øvre, og til kona til Aadne Flatnes. truleg i Sveio. Daniel var g.m. Anna Kristoffersdtr. Grindheim, nedre. Kjende born: a. Lars, f. ikr. 1693. b. Daniel, f. 1695. Han var 8 dagar gamal då faren døydde. Daniel brukte 1/4 av garden.B IV, s. 298 :48 Peder Larsson var 32 år gl. i 1701 og det er sagt at han var fattig. Han døydde i 1709. G.m. Guri Larsdtr., d. 78 år gl. i 1737. Peder var bror til Tor Larsson Totland. Born: a. Lars, f. ikr. 1695. b. Marta, f. ikr. 1698, g Skimmeland, nedre (nr. 48). c. Synnøve, f. ikr. 1719 (1702), g. Hidle (nr. 34). Peder var brukar før 1701 og til han døydde. Bruttoeiga i buet hans var 37 rdl. 4 mrk. og 3 skill. Netto 30 rdl. 3 skill. 8 kyr, 1 kvige, 1 kalv, 1 merr, 7 smaler og 5 geiter er nemnde.Noe mer finner jeg ikke.Dersom du er interessert i å ha det som står om Børøy, ta gjerne kontakt, det er litt for mye å sette opp her.Kona til Torstein Olsen (d. 1606) en ukjent Lauritsdtr (Larsdtr)Det er jo mulig at de kom fra fastlandet, Sveio.mvh Kjellaugkelly.petit@wanadoo.fr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.