Gå til innhold
Arkivverket

[#15352] Info om dame på kleven, skjeberg, circa 1900


Gjest Carola Kleven
 Del

Recommended Posts

Gjest Carola Kleven

HeiJeg er ute etter info om Oline Andersen som bodde på Kleven i skjeberg, Lenke dette er hva jeg vet.. desverre.. er det noen som vet noe mer om henne? Det har i alle år blitt sagt at hun 'går igjen' i kårboligen på gården, og det hadde vært veldig interessant å fått vite hva som skjedde med henne ettersom dette ryktet går. Hvem var hun, hvordan/når døde hun?Jeg er også interessert i mer info om gården kleven..Hvis det er noen som føler kallet til å hjelpe meg lenger på vei hadde det vært innmari morro. På forhånd tusen takk.MVHCarola [e-mail carola@kleven.net]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Magne Grasto

Jeg finner en Enke selveier Oline Andersen død den 22.02.1908. Hun begraves 29.02. og jordfestes samme dag. Hun oppgis å være enke etter skomaker Hans Andresen. Moren er Emilie Karoline Magnussen, ue., tjenestepike. Oline skal være gift i 1834 på Stranden i Ingedal. Bopel oppgis til Torsbækgaten i Sarpsborg. Hun dør av Bronchit og astma. Dødsfallet er meldt Sognepresten i S.borg den 03.03.1908.I margen står det noe jeg ikke kan tyde.Innførselen finnes i KB Skjeberg, MINI I 10(på kort) side. 262, nr. 2.Kan det være rette person?Mvh, Magne Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carola Kleven

JAvisst, dette kan være min Oline. Lenke dette er den eneste Oline jeg har funnet.. alder stemmer nesten.. 36 år i 1865 vil vel si født i 29 .. og min Oline i 31.. men det må man vel ta med en klype salt.. din Oline er nok mer sannsynlig!men har desverre ikke tid til å sjekke ut noe mer akkurat nå. Tusen takk! Det kan nok tenkes at dette er henne! Har du noen tips på åssen jeg kan finne ut når hun evt flyttet fra kleven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Hun må jo nødvendigvis ha flyttet til Sarpsborg en gang mellom 1900 og 1908, så da er det jo bare å ta for seg inn- og utflytningslistene for henholdsvis Skjeberg og Sarpsborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.