Gå til innhold
Arkivverket

[#15353] Hans Anton Langås/Andy Hansen


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Lurer på om det er noen som klarer og oppspore en av mine slektninger som emigrerte til Usa i 1923. Hans Anton Langås ble født 1907 på Tveiten, Sem, Vestfold. Han emigrerte i 1923, men under navnet Andy Hansen. Har funnet han på Ellis Island. Men der stopper alle spor. Vet at han bodde i Brooklyn ved ett eller annet tidspunkt, og at han mest sannsynlig var gift med en Elsa, som var av Finsk opprinnelse. Dette er kanskje ikke nok informasjon, men det er alt jeg har. Hvis det er noen som klarer å komme lenger enn det jeg har gjort, blir jeg veldig glad :))Foreldrene til Hans Anton er: Anton Ludvig Jørgensen Langaas (6/11-1871) og Hanna Mathilde Amundsen (18/9-1867) Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Mette! Det hadde vært fint med noen linker. Hvor reiste han fra? Kopier linken og legg den her, og, hvordan er han skrevet (nøyaktig!!)på Ellis Island? Det er så dumt at vi skal bruke tid på å finne den infoen som faktisk er alfa og omega for å kunne gå videre! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Etter det jeg kan se, var Hans Langaas sjømann når han ankom Ellis, og skulle egentlig ingen steder.... (han skulle mønster på¨Wilh Wilh. skip... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen
LenkeJa det var dette jeg har funnet også, sorry at jeg ikke tenkte på å legge ut en lenke. Så jo nå at han kalte seg bare Hans Langaas også. Men der er i hvertfall her alle mine spor stopper.Mvh Mette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Det var noe jeg fikk vite av oldemoren min da hun levde. Hun hadde hatt kontakt med han fra Brooklyn en gang. Han spurte da etter fødsel/dåpsattest. Hun sendte dette til Andy Hansen, Brooklyn. Dette var tidlig på 70 tallet. Jeg finner desverre ikke noe mer informasjon i det hun etterlot seg. Vet at hun fikk hjelp til å skrive et brev til Andy litt senere, men dette kom i retur til Norge. Muligens var han da alt død , eller flyttet?Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.