Gå til innhold
Arkivverket

[#15356] Kan noen gjøre et oppslag i Trankil, Wärmland ?


Gjest Grete Bratne
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Bratne

Man kan jo ha flaks, så jeg prøver.Kan noen gjøre et oppslag i kirkeboken for Trankil i Wärmland på et ekteskap i 1829 ? Stina Eurenius giftet seg med Per Nilsson 01. januar 1829 i Trankil. Hennes foreldre var Abraham Eurenius og Ingegerd Görsell, men står det noe mer om hans foreldre, fødested eller annet under vigselen ?På forhånd tusen takk(!) hvis noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Brith Blomberg

Hej!Per Nilsson f. 7 okt 1803, döpt 7 okt 1803.Fadren Torp. Nils Bengtsson, mod. Elin Halfvardsdotter, fr. torpet Sunnet under N.Viken.Wittnen: dr. Anders Bengtsson, hust. Kari Segolsdotter från Rönningen.Kilde: Trankil församling, 1790-1825, C:2, Gid: 534.18.94400, p. 45.Jeg har fulgt ham i husforhörslängder for at være sikker på det var den rette person, da de bliver gift bor de ved hans mor.Mvh Ann-Brith Blomberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Brith Blomberg

Jeg har fået skrevet fødselsdatoen 2 gange, han er döpt 8 okt.Jeg har set dit indlæg i Anbytarforum, det er også muligt at abonnere på Genline, Värmland er lagt ind, det er der jeg har fundet oplysningerne.www.genline.seStedet hvor han kommer fra hedder også Svartkas.mvh Ann-Brith Blomberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Bratne

Tusen takk igjen til deg Ann-Brith.Dette var veldig nyttig informasjon.Et abonnement i Genline er helt klart tingen for meg. De hadde jeg helt glemt. Var innom Genline for flere år siden, men de områdene de hadde da var lite interessante og prisen alt for dyr. Nå ser jeg at de har flere fått flere typer kortere abonnement, som er mer aktuelle for meg.Men jammen er vi i Norge heldige, der alt som ligger ute på nett er aldeles gratis.mvh Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.