Gå til innhold
Arkivverket

[#15384] Amund Andersen f 1829 Olledalen, Sandsvær


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Jeg søker Amund Andersen f 1829 i Olledalen i Sandsvær. Det jeg vet er at han var husmann i Flår, før han flyttet til Mellom Sørby(1864-96) i Våle i Vestfold. Han ble gift i 1850 med Grete Karine Enersdatter(Einarsdatter) f 1824 i Uleberg, Sandsvær. Kommer ikke noe videre med Amund. Dette er han m familie i 1865 telling.Lenke Er det noen som har en bygdebok eller kirkebok, som kan hjelpe meg med foreldre, datoer og søsken.??Mvh Mette Gjertsrn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har desverre ikke bygdebok eller kirkebok, men jeg har sett litt i Familysearch og funnet noe som jeg lurer litt på:Anund Anundsen gift 1/9 1850 med Grete Karin Einarsdatter. Grete Dpt. 3/8 1824 Hortvet i Sandsvær, foreldre Einar Gulbrandsen og Barbra Christine Mortensen.Foreldre til Einar dpt. 13/2 1792 Hotvetmoen i Sandsvær - 5/3 1830 Sandsv. var Gulbrand Einersen og Else Hansdt.Foreldre til Barbra Christine Mortensdt. dpt. 9/3 1793 Hortvet Sandsvær var Morten Dyresen og Chunhild Kjøstelsdt.Einar G og Barbra M. ble gift 30/11 1821.Enten er vel dette den Grete du har eller så er det litt av et sammentreff.Amund/Anund der har jeg ikke funnet noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Grete Karines foreldre osv. har jeg også funnet, og fant vel ut at dette burde stemme jeg også. Men han Amund/Anund finner jeg ikke mer om en at han ble gift, og at han dukker opp som en av mine forfedre(Tipp-tipp oldefar) på Sørby i Våle. Takk for interessen...og blir veldig gla` hvis det skulle dukke opp noe mer.Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Måtte lete litt til etter Amund. FS: Amund Andersen f. 20/8 1825 Lauerud Sandsvær, Anders Einersen og Guri Sjulsen.Vet ikke om dette er rette mann, men om det finnes gårdshistorie om Lauerud så kanskje det står noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei! Håper du tilgir at jeg stiller et spørsmål, selv om det er Amund Andersen du spør etter; Har Grete Karine Enersdatter noen forbindelse med Berte Marie Einarsdatter f. Sandsvær ca. 1829-30? Berte (Birte) er min tippoldemor. Hun hadde barna Mina Marie, Kristine, Ole og Edvard. Mvh. Gry Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Hagen

I Sandsværbøkene bind 6 finner jeg under Nedre Olledalen gr.nr.99, br.nr.11 Anund Andersen.Foreldre: Anders Pedersen f 1789 d 1868. Gift 1817 med Maren Olea Nilsdatter Løver.Barn: Peder f 1819, Barbro Karine f 1822, Nils f 1827, Anund f. 1829.Det står ganske mye om slekta til Amund, så jeg vil anbefale deg å låne Sandsværsbøkene på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Tusen Takk Inger.......skal få tak i den Sandsværboka, sånn at jeg får sjekka mer. Dette var jo kjempebra!!Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Gry Vibeke.Jeg vet ikke noe om noe forbindelse enda, men det kan jo være??!! Skal si ifra hvis jeg finner noe jeg.Mvh Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.