Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#15387] Dødsfall i Bergen 1926

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg skulle gjerne visst hvem som er nevnt i dødsmeldingen etter Inger Sørensen , løpenr. nr.293 i Bergen 08.11.1926. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Hun var 85 år gammel, bodde i Kong Oscarsgt. 13, og hadde 'Intet efterlatt', men arvingene er oppgitt: datter Severine, gift med Johan Pedersen i Klevesmuget, og Gustav Eriksen, Kong Oscarsgt. 13.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Nok engang takk for hjelpen Yngve.Dette er moren til brudgommen i mitt forrige innleg vedr. ekteskap i Bergen.Det er ganske forvirrende men jeg tror hun er identisk med den Inger Gundersdtr./Johannesdtr. som giftet seg 12.07.1874 i Bremanger med Hans Sørensen.Hun var fra Vikedal og var født/døpt i 1840 som Ingeleiv Johannesdatter.Jeg får ta meg en tur innom arkivet over helgen for å se nærmere på ekteskapet i Bremanger 1874. Mvh. og god helgRune T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Folkeregisterkortet forteller at Inger Sørensen (Gundersen) var født 6. desember 1841 i Vikedal, innflyttet til Bergen i 1860, gift med Hans Sørensen, født i Sunnfjord 20. mai 1849, død i Bergen 31. oktober 1920. Hun hadde hatt adresse Søndre Klevesmug 3 i en årrekke før hun flyttet til sønnen i Kong Oscarsgt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Yngve.Det at hun er registrert innflyttet i 1860 , kan vel tyde på at hun var innom Bergen før hun dro til Bremanger.Eilert Gustav Eriksen ble født i Bremanger 1869 og det var der hun giftet seg med Hans i 1874.Det var også der Hans og Inger fikk sitt felles barn i 1875.I 1891 er de i Bergen.Inger/Ingeleivs mor , Ingeleiv Tollefsdatter giftet seg i Bremanger med en Ole Sørensen og døde på Kalvåg 12.03.1895.Det tyder derfor på at Inger og moren reiste sammen fra Vikedal til Bremanger rundt 1860.Jeg finner iallefall moren i Bremanger 1865. Mvh. Rune T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.