Gå til innhold
Arkivverket

[#15387] Dødsfall i Bergen 1926


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg skulle gjerne visst hvem som er nevnt i dødsmeldingen etter Inger Sørensen , løpenr. nr.293 i Bergen 08.11.1926. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hun var 85 år gammel, bodde i Kong Oscarsgt. 13, og hadde 'Intet efterlatt', men arvingene er oppgitt: datter Severine, gift med Johan Pedersen i Klevesmuget, og Gustav Eriksen, Kong Oscarsgt. 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Nok engang takk for hjelpen Yngve.Dette er moren til brudgommen i mitt forrige innleg vedr. ekteskap i Bergen.Det er ganske forvirrende men jeg tror hun er identisk med den Inger Gundersdtr./Johannesdtr. som giftet seg 12.07.1874 i Bremanger med Hans Sørensen.Hun var fra Vikedal og var født/døpt i 1840 som Ingeleiv Johannesdatter.Jeg får ta meg en tur innom arkivet over helgen for å se nærmere på ekteskapet i Bremanger 1874. Mvh. og god helgRune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Folkeregisterkortet forteller at Inger Sørensen (Gundersen) var født 6. desember 1841 i Vikedal, innflyttet til Bergen i 1860, gift med Hans Sørensen, født i Sunnfjord 20. mai 1849, død i Bergen 31. oktober 1920. Hun hadde hatt adresse Søndre Klevesmug 3 i en årrekke før hun flyttet til sønnen i Kong Oscarsgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Yngve.Det at hun er registrert innflyttet i 1860 , kan vel tyde på at hun var innom Bergen før hun dro til Bremanger.Eilert Gustav Eriksen ble født i Bremanger 1869 og det var der hun giftet seg med Hans i 1874.Det var også der Hans og Inger fikk sitt felles barn i 1875.I 1891 er de i Bergen.Inger/Ingeleivs mor , Ingeleiv Tollefsdatter giftet seg i Bremanger med en Ole Sørensen og døde på Kalvåg 12.03.1895.Det tyder derfor på at Inger og moren reiste sammen fra Vikedal til Bremanger rundt 1860.Jeg finner iallefall moren i Bremanger 1865. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.